مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم: درآمدها کفاف این همه نیازمند را نمی دهد

قم (پانا) - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت با وجود رشد کمک های مردمی و افزایش فشار اقتصادی به مردم این درآمدها کافی نیست.

کد مطلب: ۹۲۱۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم: درآمدها کفاف این همه نیازمند را نمی دهد

اکبر میرشکار مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) اسان قم در نشست خبری ظهر امروز با خبرنگاران ضمن اشاره به رشد درآمد کمیته امداد قم از کمک های مردمی در 80 روز گذشته اظهار کرد: کمیته امداد و کارمندان آن سعی دارند با عملکرد خوب خود اعتماد مردم را به این نهاد انقلاب جلب کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که برای معیشت مردم ایجاد شده مراجعه جهت دریافت کمک به کمیته امداد بسیار زیاد شده و ما مجبور به استحقاق سنجی و تحقیق از افراد هستیم.

مدیر کل کمیته امداد قم رشد جذب کمک های مردمی را در سه ماهه نخست امسال بیش از 94 درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت 12 هزار مراجعه به کمیته امداد انجام جهت دریافت کمک شده است.

میر شکار ضمن تشکر از مردم و مراجع جهت یاری کردن کمیته امداد در انجام رسالت خود خاطر نشان کرد: در حوزه اطعام و اکرام محسنین در رده اول کشور قرار داریم به طوری که در بحث اکرام 16548 حامی فعال فعالیت می کنند.

وی با اشاره به درآمدهای جشن نیکوکاری سال جاری یادآور شد: هدایای مردم در جشن نیکوکاری 65% رشد داشت و بیش از 6 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از مردم جمع آوری شد.

مدیر کل کمیته امداد قم میزان کمک به مردم سیل زده را 2 میلیارد و 300 میلیون تومان خواند و تصریح کرد: به جرأت می توان گفت اولین محموله کمک به مناطق سیل زده گلستان و لرستان از قم ارسال شد.

میرشکار با اشاره به افزایش 35 درصدی میزان فطریه نسبت به سال گذشته افزود همه فطریه های دریافت شده در همان روز عید فطر به دست نیازمندان رسید.

وی گفت: درآمد سال گذشته کمیته امداد از کمک های مردمی 7 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که این رقم تا کنون با 93 درصد افزایش به 14 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.

مدیر کل امداد قم میزان دریافتی از مردم در بخش صدقات را با 7 درصد رشد به میزان 2 میلیارد و 700 میلیون تومان خواند و گفت بیش از 1852 یتیم و 2812 فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد که مستمر 350 هزار تومانی به صورت ماهانه برای این یتیمان و از محل کمک های مردمی توسط کمیته امداد پرداخت شده است.

وی میزان کمک ماهانه به محسنین را نیز از 75 هزار تومان پارسال به میزان 105 هزار تومان در سال جاری بیان کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان بیش از 16500 بن کارت برای افراد تحت پوشش بین 150 تا 300 هزار تومان شارژ و پرداخت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار