استان همدان، رتبه چهارم کشور در توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد

همدان (پانا) - مدیرکل ورزش و جوانان استان در نشست خبری با اصحاب رسانه از ۳ رویداد مهم کشوری در حوزه جوانان به میزبانی استان همدان از قبیل هشتمین گردهمایی مسئولان امور جوانان کشور، دوره ملی توانمندسازی رسانه و فضای مجازی جوانان و سمینار نمایندگان استانی خبرگزاری برنا کشور با حضور معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
استان همدان، رتبه چهارم کشور در توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد

محسن جهانشیر با بیان این که بر اساس آخرین آمار رسمی 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که این آمار 25 درصد از جمعیت جامعه را شامل می‌شود، جمعیت جوان استان همدان را 430 هزار نفر یعنی معادل 25 درصد جمعیت استان اعلام کرد.
او پیرامون عملکرد حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار داشت: همدان از پیشتازان تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد بوده و در حال حاضر ۱۱۵ سازمان مردم‌نهاد در استان همدان فعال هستند.

جهانشیر در ادامه افزود: استان همدان از نظر توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد در رتبه چهارم کشور قرار دارد و سمن‌ها اغلب در حوزه‌های اجتماعی، علمی و پژوهشی، تحکیم بنیان خانواده و اعتقادی مذهبی فعالیت می کنند.
او با اشاره به برگزاری ۵۲ جلسه در حوزه ستادهای ساماندهی امور جوانان و قرار گرفتن استان همدان در ردیف ۴ استان برتر کشور در این حوزه، گفت: در سال ۹۷، ۱۶۲ کارگاه آموزشی در خصوص ازدواج با حضور ۵۰ مدرس برگزار کردیم که ۳ هزار و ۹۰۰ زوج با شرکت در این کارگاه ها، به مدت ۳۶۰ ساعت تحت آموزش در زمینه ازدواج قرار گرفتند.
او در پایان از کسب مقام نخست توسط استان همدان در فستیوال زاگرس جوان به میزبانی استان کردستان، خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار