برگزاری مجمع سالیانه هیات ورزش دانش آموزی اردبیل با حضور دبیرکل فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور

اردبیل (پانا) - مجمع سالیانه هیات ورزش دانش آموزی اردبیل با حضور دبیرکل ،مدیر امورمالی و اجرایی فدراسیون ورزش دانش آموزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان واعضای مجمع برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۱۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مجمع سالیانه هیات ورزش دانش آموزی اردبیل با حضور دبیرکل فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور

دراین مجمع سعید فرنیا دبیرکل فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور ضمن تقدیر از زحمات معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی در تامین اعتبار مالی فدراسیون و مسابقات قبل از اجرای آن، از پذیرش میزبانی مسابقات ورزش دانش آموزی مرحله کشوری توسط استان اردبیل در مردادماه سال جاری، همچنین از اختصاص ساختمان مناسب برای هیات ورزش دانش آموزی اردبیل و حمایت های مدیرکل، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش استان قدردانی کرد.

او افزایش 10 درصدی شرکت دانش آموزان در مسابقات و فعالیت های ورزشی، تربیت، آموزش و تامین نیروی متخصص و علمی در حیطه داوری و مربیگری براساس تفاهم نامه های موجود، توسعه عدالت ورزشی، شناسایی و کشف استعداد ها در رشته های مختلف ورزشی و آموزش مدیران مدارس قهرمان در راستای توانمندسازی آنها را از اهداف فدراسیون ورزشهای دانش آموزی عنوان کرد.

دبیرکل فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور تشویق استانها بر اساس آمار مستند در سامانه همگام (افزایش سرانه فضای ورزشی، اجرای برنامه ها و برگزاری مسابقات ورزشی)، توسعه بخش بازاریابی، نظام داوطلبی و جذب حداکثری مشارکت خیرین و اولیاء دانش آموزان در برنامه های تدوین شده و برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات در مقطع ابتدایی بویژه در رشته های آمادگی جسمانی، دوومیدانی و ژیمناستیک را از دیگر اهدافی عنوان کرد که به جد در حال پیگیری و اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز ضمن تقدیر از حضور دبیرکل فدراسیون ورزش دانش آموزی در استان، از مثبت بودن نتایج این جلسات در پیشبرد اهداف فدراسیون ورزش دانش آموزی و ورزش دانش آموزی استان خبر داد و محوریت مدرسه در تصمیم گیری ها و تفویض اختیار برای مدیران مدارس براساس سند تحول بنیادین و توسعه سرانه فضای ورزشی با توجه به منابع تعریف شده را از اولویت های آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

احمد ناصری ضمن اظهار رضایت از واگذاری میزبانی مسابقات کشوری ورزش دانش آموزی در مردادماه سالجاری به استان اردبیل، افزود: در راستای افزایش سرانه فضای ورزشی استان اقدامات اساسی صورت گرفته که می توان به افتتاح چندین سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی در استان اشاره نمود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اردبیل هم گزارش مختصری از پتانسیل بالای استان در میزبانی مسابقات ورزش دانش آموزی و فرهنگیان در سطح کشوری و بین المللی ارائه نمود و درخواست کرد برای استان اردبیل با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص، اعتبار ویژه ای لحاظ گردد تا بتواند همپای سایر استانهای برخوردار به نحو شایسته ای در خدمت دانش آموزان و فرهنگیان عزیز باشد .

منصور صاحب همچنین خواستار استقرار پست سازمانی هیات ورزش دانش آموزی در استانها شد.

او اعلام افزایش سرانه فضای ورزشی از 12 صدم مترمربع در سال 96 به 19 صدم مترمربع در سال جاری و تقدیر از حمایت های مستقیم مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان و همکاری سایر نهادها و ارگانها، بها و ارزش دادن به رشته های پایه و مادر مثل ژیمناستیک و برگزاری مسابقات در مقطع ابتدایی را باعث ارتقای سطح سلامتی ،آمادگی جسمانی و حتی قهرمان پروری در سایر رشته ها دانست.

کرامت جعفری رییس هیات ورزش دانش آموزی استان هم ضمن تقدیر از زحمات کلیه اعضاء مجمع، به ارائه گزارش از فعالیت های هیات ورزش دانش آموزی استان پرداخت و اشاره داشت که هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی حضور و کسب مقام های برتر توسط دانش آموزان این استان پس از استقرار رسمی هیات ورزش دانش آموزی افزایش چشمگیری داشته است و این استان توانسته جایگاه خود را از رتبه ششم به رتبه چهارم کشور ارتقا دهد.

در پایان این گردهمایی ضمن پرسش و پاسخ، کلیات برنامه سالانه هیات ورزش دانش آموزی اردبیل جهت اجرا به تصویب اعضای مجمع رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار