نشست هم اندیشی شورای شهر بندرعباس با آموزش و پرورش هرمزگان

مراسم تحلیف رضا حیدری زاده بعنوان عضو جدید شورای شهر برگزار شد

هرمزگان(پانا)-نشست شورای شهر بندرعباس با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و معاونین و مشاورین این مدیریت ، شهردار بندرعباس و مدیران نواحی یک و دو آموزش و پرورش بندرعباس به منظور هم اندیشی و تعامل بیشتر این نهاد ها برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۱۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی شورای شهر بندرعباس با آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان از بندرعباس، بدنبال استعفای پرویز سالاری از شورای شهربندرعباس که پیشتر بدلیل شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شده بود، مراسم تحلیف رضا حیدری زاده با قرائت سوگند نامه ای که در ابتدای جلسه صورت پذیرفت،برگزار و حیدری زاده به جمع اعضای شورای اسلامی شهربندرعباس پیوست.

موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نشست شورای شهر بندرعباس ضمن تقدیر و تشکر از شهردار بندرعباس و مجموعه شورای اسلامی شهر بندرعباس بابت همکاری هایی که با آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ در شهر بندرعباس داشته اند گفت: اگر جامعه ای بخواهد توسعه یابد ، مبنای این توسعه یافتگی ، توسعه نیروی انسانی آن بوده و توسعه نیروی انسانی در هر جامعه در گرو تلاش آموزش و پرورش در جهت توانمند سازی نیروی انسانی است و برای توسعه آموزش و پرورش و توانمند سازی فرزندان این مرز و بوم هم بر اساس سند تحول بنیادین همکاری سایر نهادها و سازمانها ضروری است .

وی افزود: علاوه بر توسعه یافتگی که از یکی مولفه های مهم هر جامعه است، بحث دیگری که به دنبال آن هستیم ایجاد رشته های تخصصی مورد نیاز شهرداری جهت اداره امور شهری است و برای ایجاد این رشته ها بایستی مدرسه غیر انتفاعی با رشته های مورد نیاز جهت تربیت نیروی تخصصی شهرداری توسط این نهاد تاسیس شود و دانش آموزان در تحصیلات دانشگاهی نیز بتوانند آنرا ادامه دهند.

دادی زاده با اشاره به انتظاراتی که آموزش و پرورش از شهرداری و شورای شهر دارد عنوان کرد: انتظار میرود شهرداری و شورای شهر در برگزاری جشنواره ها از جمله جشنواره 27 درجه همکاری نموده و یک روز بعنوان روز بندرعباس نامگذاری شود.

وی یاد آور شد: شهرداری میتواند جهت تشویق دانش آموزانی که در دانشگاه رتبه تک رقمی کسب نموده اند و نیز جهت ترغیب سایر دانش آموزان به کسب این مدارج علمی، قطعه زمینی به آنان اهدا نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با همکاری مجموعه شهرداری اظهار داشت: شهرداری بایستی متناسب با افزایش تراکم جمعیت اختصاص زمین آموزشی به آموزش و پرورش را نیز افزایش داده و سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود و نیز با توجه به تغییر الگوی مسکن، شهرداری و شورای شهرباید اماکنی در شهر ایجاد کنند که نیاز های دانش آموزان جهت فضایی برای مطالعه مرتفع شود و بتوانند با آسودگی خاطر به مسائل علمی شان بپردازند.

دادی زاده، استفاده از ظرفیت انبوه سازان و سرمایه گزاران در بحث ایجاد فضای آموزشی و کاهش تراکم کلاس های درس با تشویق این افراد، صدور مجوز به آموزش و پرورش جهت ایجاد بیلبرد هایی در برخی مدارس که در خیابانهای اصلی شهر قرار دارند بمنظور کمک به افزایش سرانه مدارس جهت انجام امور آموزشی و فوق برنامه و نیز ایجاد انجمن های علمی و آموزشی در پارک ها و بوستان های شهر بندرعباس به منظور توسعه علمی شهر را از دیگر انتظارات آموزش و پرورش از شهرداری و مجموعه شورای شهر دانست و اذعان کرد: آموزش و پرورش نیز با توجه به ظرفیت هایی که دارد آمادگی همکاری در زمینه های مختلف با شهرداری و شورای شهر را دارد و امیدوارم این تعامل و همکاری آموزش و پرورش با شهرداری و شورای شهر بتواند نواقص و تنگناهای شهر بندرعباس را مرتفع نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، ایجاد رشته ادبیات و علوم انسانی در مدارس تیزهوشان ، نمونه و مدارس خاص به منظور پرداختن به مسائل دینی و اخلاقی دانش آموزان در مدارس، کسب رتبه های علمی و ثبت مقاله های علمی و پژوهشی در سطوح ملی و بین المللی در رشته های مختلف، ارتقاء رتبه کنکور از 23 به 17 ، ایجاد رشته های جدید و متناسب با اشتغال در بندرعباس، کسب افتخارات ملی در زمینه فناوری نانو و کسب رتبه های اول ، دوم و سوم در جشنواره قلم و .... را بخشی از موفقیت های آموزش و پرورش هرمزگان دانست و از همکاری سایر نهادها در کسب این موفقیت ها تقدیر و تشکر کرد.

عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس هم در این نشست گفت: با وجود محدودیت‌های فراوان، اگر برنامه‌ریزی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت داشته باشیم می‌توانیم کمک‌ها و حمایت خوبی را انجام دهیم .

وی افزود: همه ما وظیفه داریم کمک کنیم تا مسیر توسعه منابع انسانی را به نحو مطلوب ارتقاء بخشیم.

امینی زاده اظهار داشت: ما نیز به دنبال این هستیم که روز یا هفته‌ای را به نام روز بندرعباس یا هفته فرهنگی بندرعباس به ثبت برسانیم .

وی در ادامه افزود: بزرگترین سرمایه اجتماعی، منابع انسانی است که در اختیار آموزش و پرورش است و باید سطح برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را ارتقاء داده تا به مراتب بالا دست یابیم .

شهردار بندرعباس در خصوص همکاری های شهرداری با آموزش و پرورش اذعان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف، همکاری در اجرای مطلوب پروژه مهر، سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، آسفالت مدارس، خدمات حفاری مورد نیاز مدارس، مجوزهای تجاری‌ که به مدارس اعطا شده، از جمله حمایت‌های شهرداری بندرعباس از آموزش و پرورش است .

وی افزود: در مدارس غیردولتی اگر بخواهیم سطح مشارکت را افزایش دهیم بیشترین راه حمایت و تشویق بخش خصوصی است که می‌توانیم هزینه‌های عوارض را کاهش بدهیم تا بخش خصوصی به سمت ایجاد فضای آموزشی سوق داده شوند .

امینی‌زاده در خصوص پیشنهاد آموزش و پرورش در رابطه با تشویق رتبه‌های برتر کنکور در بندرعباس بیان داشت: به لحاظ قانونی ما نمی‌توانیم زمین به نفرات برتر کنکور واگذار کنیم و این مسئله وظیفه مسکن و شهرسازی است اما می‌توانیم بودجه‌ای در سازمان فرهنگی ورزشی برای تشویق این دانش‌آموزان در نظر بگیریم .

شهردار بندرعباس همچنین گفت: در خواست داریم هزینه‌های طبق ماده ۱۳ و ۱۴ فقط در شهر بندرعباس هزینه شود و گزارش هزینه کرد ها هم به شهرداری و شورا ارائه گردد .

فیصل دانش رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز ضمن تشکر از عسکری‌زاده در برگزاری این نشست تاکید کرد: با آموزش و پرورش نیاز به جلسات بیشتری داریم و از ایشان به عنوان مشاور مدیر کل آموزش و پرورش و عضو شورای شهر میخواهیم پیگیر جلسات بیشتر با آموزش و پرورش باشند و همچنین از طریق کمسیون فرهنگی به صورت جدی‌تر پیگیری شود .

وی تاکید کرد: پای مطالباتمان باید محکم بایستیم و قانونمند اقدام کنیم چرا که بیشترین مشکلاتمان از همین تعارفات است .

حیدری زاده عضو جدید شورای شهر نیز در ابتدای این نشست در اولین نطق خود به عنوان عضو جدید شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: «امروز مبحث آموزش و پرورش به عنوان اولین گام در این چرخه قرار گرفت و به خودمان می بالیم که میزبان مسئولین محترم آموزش و پرورش و فرهنگیان عزیز هستیم.»

وی در ادامه افزود: امروزه اگر میخواهیم اتفاق مثبت و تغییری در سیستم اجتماعی شهر بیفتد باید نگاه به آمورش و پرورش تغییر کند، آن چیزی که تا کنون در حد حرف و کلام بوده باید عملی شود ، چرا که قطعا امروز نگاه به آموزش و پرورش فقط با حرف و کلام اتفاق نخواهد افتاد.

حیدری زاده تاکید کرد: نگاه مدیران مجموعه شهرداری و شورای شهر و سایر دستگاه ها باید نسبت به آموزش و پرورش تغییر کند و بایستی همکاری عملی نموده و امورات آموزش و پرورش تسهیل گری شود و برای رسیدن به مطلوب باید بیش از اینها تلاش شود.

وی خاطر نشان ساخت: ادارات بسیاری به عنوان معین آموزش و پرورش مشخص شده اند اما هیچ گونه اقدامی در راستای کمک رسانی به آموزش و پرورش انجام نمی‌دهند اما شهرداری به خودی خود حامی آموزش و پرورش است .

عضو جدید شورای شهر گفت: آموزش و پرورش به تنهایی متولی امر فرهنگ نیست بلکه همه ما باید به منظور تسهیل گری در روند تعلیم و تربیت یاری گر آموزش و پرورش باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار