بازگشت۳۰ مزرعه پرورش ماهی غیر فعال به چرخه تولید

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش بارش ها و احیای برخی چشمه ها و قنوات این استان ۳۰ مزرعه پرورش ماهی قزل آلای غیر فعال به چرخه تولید برگشت

کد مطلب: ۹۲۱۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت۳۰ مزرعه پرورش ماهی غیر فعال به چرخه تولید

شهرکرد (پانا)- مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری افزود: در پی خشکسالی سال ۹۷ بیش از ۳۰ مزرعه پرورش ماهی سردابی بدلیل کمبود آب و خشک شدن منابع آبی، غیر فعال و از چرخه تولید خارج شد که امسال با فعالیت این تعداد واحد پرورش ماهی با ظرفیت بیش از ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا فعال شد.

وی تصریح کرد: با وجود خسارت و تلفات شدن محصول مزارع پرورش ماهی در سیلاب، امید است امسال میزان تولید سالانه ماهی سردابی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل حفظ شود.

منصوری، با اشاره به اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفری صنعت آبزی پروری در این استان، گفت: این استان ۱۰ سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۳ هزار تن ماهی قزل آلا، ۱۵ درصد از ماهیان سردابی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، با ارائه کد تایید فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به ۲۰ واحد بهره بردار و تولید کننده شاخص آبزی پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی با کیفیت و مشتری پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار