تحقق سند تحول بنیادین مهمترین رسالت فعلی آموزش و پرورش

یزد (پانا) - جلسه عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با شورای معاونین در محل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تحقق سند تحول بنیادین مهمترین رسالت فعلی آموزش و پرورش

عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در جلسه شورای معاونین بیان داشت : مهمترین رسالت فعلی آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین است که در این راستا نیاز به جدیت و تلاش ویژه ای داریم.
وی با اشاره به این که عزم جدی در وزارت آموزش و پرورش جهت تحقق سند تحول بنیادین وجود دارد برنامه محوری و مشخص کردن سهم مدرسه ،منطقه و ستاد را ضروری دانست وگفت: سند باید به کف مدرسه بیاید و همه باید سهم خودشان را در اجرای سند مشخص کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش مباحث نظری و عملی سند تحول بنیادین و روشهای اجرا و دست یافتن به آن باید توسط تیمی آگاه از استان و وزارت به زیر مجموعه ها در قالب کلاس های آموزشی صورت بگیرد تا نتیجه و بازخورد آن را به عینه ببینیم و در این راستا نیاز به مشارکت حداکثری نواحی ،مناطق و شهرستان ها و واحد های مختلف داریم.
وی افزود: مدرسه محوری از مهمترین ارکان سند تحول بنیادین است که مبتنی بر زیر نظام ها اداره می شود.
او در ادامه اظهار داشت:‌ رعایت عدالت آموزشی و حمایت و رسیدگی به مدارس کم برخوردار ،استفاده از ظرفیت خیران دلسوز در جهت محرومیت زدایی که یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین می باشد را از اولویت های کاری برشمرد.
اعزام تیم های بازرسی و نظارت منظم و دقیق از مدارس در خصوص ثبت نام دانش آموزان، مدرسه محوری و تعیین نرخ شهریه مراکز پیش دبستانی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار