استاندار مرکزی:

مشارکت مردم استان مرکزی در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا مطلوب است

اراک(پانا)-استاندار مرکزی گفت: مشارکت اقشار مردم این استان در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا مطلوب است که این نشان از فرهنگ بالای سلامت و توجه به خودمراقبتی آگاهانه دارد.

کد مطلب: ۹۲۰۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت مردم استان مرکزی در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا مطلوب است

سید علی آقازاده در حاشیه بازدید از پایگاه جامع سلامت فاطمیه اراک، افزود: فشارخون بالا از علل مهم ایجاد و افزایش بیماری های غیرواگیر و مزمن در کشور است و کنترل آن می‌تواند بر کیفیت زندگی و پیشگیری از بیماری های دیگر اثربخش باشد.

وی اظهار داشت: غربالگری فشار خون در تمام مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت، مراکز بهداشت شهری و روستایی و ایستگاه های سیار در حال انجام است و انتظار می رود افرادی که تا کنون موفق به شرکت در این طرح نشده اند در اسرع وقت به این محل ها مراجعه کرده و وضعیت سلامت خود را کنترل کنند.

استاندار مرکزی بیان داشت: هدف از اجرای این طرح شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشارخون بالا در افراد بالای ۳۰ سال است و مشارکت هدفمند و آگاهانه مردم در آن سلامت آینده جامعه را تضمین می کند.

وی ادامه داد: بهبود سبک زندگی سالم، راهی برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها از جمله بیماری فشارخون است، بنابراین رژیم عذایی مناسب و فعالیت های بدنی باید در زندگی روزمره مردم جدی گرفته شود.

آقازاده در پایان گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از بیماری های مختلف و هزینه های سنگین برای مردم است، بنابراین شرکت در این طرح برای آحاد جامعه ضروری است .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: علاوه بر تمام مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت، مراکز بهداشت شهری و روستایی، بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی نقاط مختلف استان، ۴۵ پایگاه سیار نیز برای کنترل فشارخون بالای افراد در استان مستقر شده است و مردم می توانند به صورت رایگان برای کنترل فشار خون خود اقدام کنند.

سید محمد جمالیان افزود: تاکنون بیش از ۹۴ هزار و ۸۰۰ نفر در استان مرکزی در مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا شرکت کرده اند که بیش از ۵۰ هزار نفر در معرض مبتلا به فشار خون و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر هم مبتلا به فشار خون تشخیص داده شده است.

وی بیان داشت: بسیاری از مبتلایان به بیماری فشار خون از بیماری خود بی خبر بودند و این بیماری با وجود تشخیص آسان، اغلب بی علامت و بسیار رایج است و در صورتی که درمان نشود، آسیب‌های مرگباری به همراه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز شده و در دو بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۷ خردادماه و تشخیص و درمان از ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه اجرا می‌شود.

جمالیان در پایان گفت: گروه‌های هدف (همه افراد 30 سال به بالا، زنان باردار و بیماران کلیوی) برای ثبت فشارخون در سامانه و پیگیری درمان یا به مراکز درمانی، پایگاه‌های جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مختلف مراجعه و یا با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir اطلاعاتشان را ثبت کنند.

گفتنی است در پایان این بازدید استاندار مرکزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی به کمپین بسیج ملی کنترل فشار خون بالا پیوستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار