«دلبند» نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره تلویزیونی شانگهای شد

تهران (پانا) - فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت، در اولین نمایش آسیایی خود، نامزد بهترین فیلم مستند بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین شد.

کد مطلب: ۹۱۸۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
«دلبند» نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره تلویزیونی شانگهای شد

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای از 10 تا 14 ژوئن 2019 در کشور چین برگزار می‌شود و فیلم مستند «دلبند» ساخته یاسر طالبی، ضمن اعلام رسمی بعنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین اثر مستند جشنواره، در بخش مسابقه بین‌الملل این رویداد که از مهمترین جشنواره‌های تلویزیونی آسیایی شناخته می‌شود، به نمایش درمی‌آید.
این فیلم قصه‌ی زندگی دشوار اما شیرین یک مادر هشتاد و سه ساله و تنها به نام «فیروزه» را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.
«دلبند» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌الملل این فیلم را نیز بعهده دارد.
این فیلم طی دو ماه اخیر، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه Special Mention هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا و عنوان بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند به انتخاب تماشاگران جشنواره مستند هات‌داکس را از آن خود کرده بود.
مستند «دلبند» پیش از این در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «ایدفا» هلند، بخش سینما و فرهنگ غذا Culinary Cinema جشنواره فیلم برلین، بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره «ماموت‌لیکس» آمریکا به نمایش درآمده بود و در جشنواره «بیگ‌اسکای» آمریکا نیز فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار