نوروزی در تشریح نشست کمیسیون قضایی و حقوقی:

اسیدپاشی منجر به قتل حکم فساد فی‌الارض دارد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بررسی ماده‌ای از طرف تشدید مجازات اسیدپاشی که از صحن به کمیسیون ارجاع شده بود، گفت: اسیدپاشی منجر به قتل حتی در صورت بخشش خانواده مقتول، حکم فساد فی الارض دارد.

کد مطلب: ۹۱۷۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اسیدپاشی منجر به قتل حکم فساد فی‌الارض دارد

حسن نوروزی در گفت وگو با خانه ملت در تشریح نشست عصر امروز(یکشنبه، 5 خردادماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح اصلاح موادی از آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، گفت: در ماده 13 این طرح آمده که ابطال مصوبات از زمان ابطال رأی عمومی است و الزامات ایجاد شده و نتیجه آن از زمان صدور رأی هیأت عمومی لغو می شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در ماده 14 این طرح آمده که مرجع حل اختلاف بین شعب دیوان و سایر مراجع قضایی دیوان عالی کشور است.

وی افزود: ماده 16 نیز رسیدگی در دیوان را مستلزم تسلیم دادخواست دانسته است.

نوروزی ادامه داد: تصمیمات و اقدامات دستگاه ها و مأمورین که به ذینفع ابلاغ شده مهلت تجدیدنظر در دیوان را دارد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ماده ای از طرح تشدید مجازات اسیدپاشی که به کمیسیون ارجاع شده بود، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون اگر اسیدپاشی به قصد ناامنی و بر هم زدن نظم عمومی جامعه باشد و باعث قتل شود اسیدپاش حتی در صورت بخشش از سوی خانواده مقتول مفسد فی الارض شناخته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار