حکیم‌زاده: جشنواره جابر بن حیان در یادگیری عمیق و پایدار دانش آموزان نقش بسزایی دارد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که جشنواره جابر بن حیان به افزایش ایجاد مشارکت های گروهی، دیوارهای بین مدرسه و جامعه را برمی‌دارد و کودکان آموخته های خود را به صورت ملموس تر درک می‌کنند.

کد مطلب: ۹۱۶۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: جشنواره جابر بن حیان در یادگیری عمیق و پایدار دانش آموزان نقش بسزایی دارد

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، جشنواره جابر بن حیان با حضور رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی، محمدرضا سیفی، مشاور ارشد و دستیار معاون آموزش ابتدایی، مرتضی شکوهی، مدیر کل دفتر آموزش دبستانی، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران، نادیا دواری، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، علی ندیری، مدیر آموزش و پرورش منطقه پنج در مدرسه شهدای معلم برگزار شد.

حکیم‌زاده در این مراسم با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) بر تربیت کریمانه دانش‌آموزان و تربیتی که در آن به کرامت افراد توجه می‌شود تاکید کرد و گفت: «باید به دانش‌آموزان بدون اینکه از چه فرهنگ و قومی هستند و یا درس آنها ضعیف یا قوی است احترام بگذاریم.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ماه غفران الهی افزود: «مربیان از جلوه‌‌های رحمت خدا در کار خود استفاده کنند و همانگونه که خداوند فرصت‌های بی‌شماری برای بخشش بندگان خود قرار داده است. مربی نیز با بهره‌گیری از نظام تشویق، کودکان را به سمت اعمال صالح حرکت دهد و در کارنامه رفتاری دانش‌آموزان، آنها را به سمت خوبی‌ها سوق دهد.»

او تاکید کرد امروز پروژه‌های علمی جابربن حیان دارای کارکردهای مهمی است و ادامه داد: «اولین کار، آموزش مبتنی بر پژوهش است و این جشنواره کمک می‌کند تا آموزش‌ها با توجه به مقتضیات دوران کودکی مبتنی بر پژوهش پیش برود.»

رضوان حکیم‌زاده گفت: «یادگیری دانش‌آموزان در این مرحله از رشد بیشتر از اینکه مبتنی بر فرایندهای ذهنی باشد مبتنی بر کار عملی و دست‌ورزی است. این جشنواره کمک می‌کند تا کودکان درک کنند مطالبی را که در کتاب آمده چه استفاده‌ای دارد و چه مشکلی را برطرف می‌کند.»

معاون آموزش ابتدایی، گفت: «جشنواره جابربن‌حیان کمک می‌کند تا با افزایش ایجاد مشارکت‌های گروهی، دیوارهای بین مدرسه و جامعه برداشته شود و کودکان آموخته‌های خود را به صورت ملموس‌تر درک کنند.»

او مدرسه را جایگاه تربیت در همه ابعاد دانست و افزود: «جشنواره جابر بر یادگیری عمیق و پایدار و آشنایی با موقعیت‌های واقعی زندگی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد. او ابراز امیدواری کرد که در ادامه مسیر جشنواره در ساحت‌ها دیگر سند تحول آموزش و پرورش نیز وارد شود.»

حکیم‌زاده گفت: «اگر بخواهیم در آینده انسان‌های شاد و امیدوار و توانمند داشته باشیم لازم است در کودکی اجازه خلاقیت، بازی، کشف کردن و کودکی کردن به آنها داده شود. کودکان نباید با یکدیگر مقایسه شوند و با تربیت صحیح از طریق بازی و یادگیری، شاهد ایرانی آباد و آینده ای درخشان باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار