انجمن‌های عکاسی نوجوانان سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

زاهدان (پانا) - نخستین انجمن عکاسی نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با حضور بنیان‌گذار آژانس عکس ایران افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۱۶۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
انجمن‌های عکاسی نوجوانان سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

دبیر انجمن عکاسی نوجوانان کانون در زاهدان بابیان این‌که این انجمن‌ها قرار است در مراکز کانون تمامی استان‌های کشور ایجاد شود بر اهمیت فعالیت در حوزه‌ کودک و نوجوان تأکید کرد و گفت: باید کودکان و نوجوانان را برای آینده پرورش دهیم تا هنرمندانی لایق و اندیشمند برای فردای کشور آماده شوند.

دبیر انجمن عکاسی نوجوانان کانون که نخستین شعبه آن در کانون سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است در این آیین «دوربین» را قوی‌ترین رسانه‌ی تصویری جامعه‌ی امروز عنوان کرد که انسان‌ها را باوجود داشتن فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون، به هم پیوند می‌زند.

طراح و بنیان‌گذار آژانس عکس ایران افزود: هنرمندعکاس برای ایجاد فکری نو در جامعه تلاش می‌کند و می‌تواند جامعه را متحول کند وزندگی را تحت تأثیر قرار دهد.

کریمی‌صارمی در ادامه گفت: آینده‌ی عکاسی ایران به دست کودکان و نوجوانان است؛ از این‌رو باید برای آن روز آماده شوند و ما این حرکت را از سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با توجه به جایگاهی که در فرهنگ و هنر ایران دارد، مرکز مناسبی برای شروع این رویداد بزرگ است.

وی یادآور شد: با توجه به گستردگی دنیای امروز و برای نفوذ در ذهن کودک و نوجوان باید از تلفن همراه، به عنوان یک پدیده‌ی جهانی، استفاده کنیم تا بتوانیم اندیشه را وارد آن کنیم و با فرهنگ‌سازی، در میان مخاطبان خود ایجاد انگیزه کنیم و به آنان اندیشیدن بیاموزیم.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان «عکس» را یک ابزار مطمئن برای معرفی این ظرفیت‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد هنرمندانِ پرورش‌یافته در این انجمن «آیینه داران» شناساندن این توانایی‌ها به دیگر مناطق باشند.

شایان‌ذکر است: انجمن عکاسی نوجوانان یکی از ۱۰انجمن ادبی و هنری است که راه‌اندازی و توسعه آن از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال پیگیری است.

انجمن‌های ادبی پیشگامان یک حرکت فرهنگی‌ هستند که نزدیک به دو دهه فعالیت خود را در برخی استان‌های کشور آغاز کرده است و در حال حاضر انجمن‌های جدیدی نیز مانند نمایش، قصه‌گویی، سرود، هنرهای تجسمی و... به این مجموعه افزوده‌ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار