اصلاح اساسنامه شورایاری باز هم به تعویق افتاد

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز نیز بررسی اصلاح اساسنامه شورایاران که بر سر موضوع وظایف شورایاری اختلاف نظر وجود داشت را به تعویق انداختند.

کد مطلب: ۹۱۶۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح اساسنامه شورایاری باز هم به تعویق افتاد

اصلاحات اساسنامه شورایاری‌ها که از دو هفته پیش در شورای شهر تهران بررسی آن آغاز شده است، در جلسه علنی امروز مجدداً در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت که در نهایت به پیشنهاد محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، این موضوع از دستور جلسه، خارج و مقرر شد جلسه‌ای با بررسی بیشتر اصلاحات پیشنهادی در بخش وظایف شورایاران برگزار شود.

در ابتدا آرش میلانی از فرآیند جلسه مشترک ستاد هماهنگی شورایاری با کمیته مشارکت‌های مردمی، توضیحاتی ارائه داد و پس از آن با وجود برگزاری این جلسه، اصلاحات پیشنهادی از سوی تعدادی از اعضا، موارد بسیاری بود که محسن هاشمی در مواجهه با این مسئله گفت: خواهش می‌کنم ستاد شورایاری‌ها و کمیته مشارکت‌های مردمی درباره وظایف شورایاران به نتیجه برسند و وظایف را به صورت مشترک به صحن بیاورند. باید این وظایف کاملاً پخته شود. نمی‌شود که تک‌تک این پیشنهاد در صحن مطرح شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که بررسی این اصلاحات از دستور خارج شود و با توجه به اینکه مورد بعدی یعنی آئین‌نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره فعالیت شورایاری‌ها نیز با این اساسنامه در ارتباط است، بررسی این مسئله نیز از دستور خارج شود.

بهاره آروین عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: این روند، روند خلاف رویه‌های موجود شورای شهر است و امروز ستاد هماهنگی شورایاری‌، پیشنهادات جدیدی را به صحن آورده است و باید این پیشنهادات بررسی شود و اگر نسبت به پیشنهادات جدید، پیشنهادی وجود دارد، بررسی آن در دستور کار قرار گیرد. نمی‌شود یک جلسه دیگر بررسی این موضوع را به تعویق بیندازیم. بهتر است آقای میلانی درباره پیشنهادات جدید توضیح دهند.

سید حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با پیشنهاد محسن هاشمی نیز اظهار داشت: پیشنهاد رئیس شورا مورد تائید بنده است. به نظرم بهتر است در یک جلسه‌ای این موارد مورد بررسی و توافق قرار گیرد و بعد به صحن آورده شود.

در نهایت پیشنهاد با حضور ۱۷ موافق و ۲ مخالف از دستور جلسه امروز خارج شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار