ترامپ به ایران «شماره داد»

تهران (پانا) – بنا بر گزارش یک منبع آگاه، بعد از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت عمومی از ایران خواست که به دلیل تنش بالا با تهران با او تماس بگیرد کاخ سفید روز پنجشنبه با سوئیس تماس گرفته و شماره‌ای در اختیار آنها قرار داده است که ایرانی‌ها از طریق آن بتوانند با رئیس‌جمهوری آمریکا تماس بگیرند.

کد مطلب: ۹۱۴۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ به ایران «شماره داد»

ترامپ روز پنجشنبه در کاخ سفید در این باره گفته بود: «علاقه دارم که ببینم آنها با من تماس گرفته‌اند.»

به گزارش سی‌ان‌ان، یک منبع مطلع گفته است که سوئیس احتمالا شماره را تحویل نمی‌دهد مگر آنکه ایرانی‌ها درخواست کنند که به نظر نمی‌رسد آنها علاقه‌ای به این کار داشته باشند.

مقامات کاخ سفید می‌گویند که ترامپ در اقدام خود صادق است.

به گزارش پانا،‌ از آنجا که ایران و آمریکا روابط دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران انتخاب شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در چند هفته اخیر با دستورهای اجرایی خود چند تحریم از جمله تحریم هسته‌ای، تحریم فلزات،‌ قرار دادن نام سپاه در لیست ترویسیتی و حذف معافیت‌های تحریم نفتی ایران را علیه تهران اعمال کرده است.

جمهوری اسلامی 18 اردیبهشت ماه در سالروز خروج آمریکا از برجام به استناد بندهای 26 و 36 برجام بخشی از تعهدات خود را متوقف کرد و به اروپا 60 روز مهلت داد که ایران را از منافع برجام منتفع کند.

در چنین فضایی دونالد ترامپ روز پنجشنبه برای گفت‌وگوی تلفنی با رهبران ایران اظهار تمایل کرد. او گفت: «چشم به روزی دارم که به ایران کمک کنیم به وضعیت خوبی برگردد. ما نمی‌خواهیم به ایران آسیب بزنیم.»

ترامپ گفت فقط به دنبال آن است که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود. این در حالی است که ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است.

او گفت: «بعد از خروج ما از توافق وضع اقتصادی ایران آشفته شده است، بالاترین تورم را دارند، مدام شورش می‌شود. تنها کاری که باید می‌کردند این بود که به من زنگ بزنند تا مذاکره کنیم و به توافق برسیم.»

دونالد ترامپ روز پنجشنبه گفت: «دوست دارم ایرانی‌ها به من زنگ بزنند. جان کری زیاد با آنها حرف می‌زند و به آنها می‌گوید زنگ نزنند و مطابق قانون لوگان باید برای این کار تحت تعقیب قرار بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار