مشاور وزیر آموزش و پرورش:

جایگاه معلم و دستگاه تعلیم و تربیت در جامعه ارتقا یابد

بوشهر(پانا)_مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: باید جایگاه معلم و دستگاه تعلیم و تربیت در جامعه ارتقا یابد.

کد مطلب: ۹۱۲۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه معلم و دستگاه تعلیم و تربیت در جامعه ارتقا یابد

رضا مددی در همایش تقدیر از معلمین برتر استانی و منطقه‌ای اظهار داشت: دستگاه آموزش و پرورش در سطح جامعه دارای جایگاه ویژه‌ای است و سعادت و خوشبختی جامعه و هر نوع موفقیت و پیشرفتی در ابعاد مختلف در نظام تعلیم و تربیت محقق می‌شود.

مددی گفت : هر نوع پیشرفتی در جامعه‌ای بستگی به انسان‌های خلاق و کارآمد دارد و بدیهی است که ساختن این انسان‌ها جز از طریق دستگاه تعلیم و تربیت محقق نمی‌شود و مدارس مرکز مولد نیروی انسانی جامعه هستند و همه نیازمندی‌های نیروی انسانی در مدارس تولید می‌شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خواستار تقویت جایگاه مدرسه در جامعه شد و بیان داشت : بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت است.

مددی گفت : ۱۰۸ هزار مدرسه در کشور داریم و ۱۴ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم در کشور فعالیت دارند. حدود ۷۰ درصد مردم با مدرسه‌ها ارتباط دارند.

رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه کانون تربیتی محلات است، خاطرنشان کرد: مدارس باید نفوذ تربیتی در منطقه خود داشته باشد. اینها ماموریت‌هایی است که شورای انقلاب فرهنگی برای مدارس گذاشته است.

وی مدرسه را عامل پیشرفت و توسعه جامعه دانست و بیان کرد: هیچ راهی جز سرمایه‌گذاری در مدرسه و نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید ویژه‌ای بر این مهم دارند.

مددی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه اصلاح و تحول تعلیم و تربیت است که نسخه تعلیم و تربیت اسلامی است که در این سند چارچوب تعلیم و تربیت بیان شده است و مبانی نظری تحول در آموزش و پرورش و فلسفه تربیت در کشور ترسیم شده است.

وی اظهار داشت: مسیری که آموزش و پرورش باید طی کند نظام فکری و چارچوب آن در این سند به درستی بیان شده است و در این سند به صورت کامل مهندسی شده است که در هر بخش چه اتفاقی باید بیافتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار