دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: آینده کشور در گروی توانمندی، شادابی و سلامت دانش آموزان است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش آینده کشور را در گروی توانمندی، شایستگی سلامت دانش آموزان دانست و تاکید کرد که تخصیص‌دهندگان منابع، اولویت نخست را به آموزش ‌و پرورش و مدارس بدهند تا تحولی در کشور رخ دهد.

کد مطلب: ۹۱۲۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: آینده کشور در گروی توانمندی، شادابی و سلامت دانش آموزان است

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش مهدی نوید با تبریک هفته معلم به فرهنگیان گرانقدر کشور، گفت: «بخشی از مشکلات معلمان و نارضایتی آنها مربوط به مباحث معیشتی، حقوق و مزایا است که هنوز تامین نشده و این نارضایتی در بخشی از همکاران وجود دارد.»

او افزود: «در زندگی شخصی، بنده و شما هر وقت با کمبود منابع رو به رو می‌شویم معمولاً اولویت را به بچه‌ها می‌دهیم چون آینده خانواده را در موفقیت و نشاط بچه‌ها می‌دانیم، این استراتژی را باید در برنامه های کشور هم بکار بگیریم که متاسفانه چنین نیست. هم‌اکنون در کشور ما با مشکلات مالی مواجه و همه نسبت به بحث تحریم‌ها آگاه هستیم اما در تخصیص منابع کاری را که در زندگی شخصی انجام می‌دهیم در زندگی عمومی شاهد نیستیم.»

نوید با اشاره به اینکه آینده کشور در گروی توانمندی، شایستگی سلامت دانش‌آموزان است، گفت: «باید به این باور برسیم که آینده کشور در گروی توانمندی، شایستگی سلامت دانش‌آموزان است و اگر آنها را خوب تربیت کنیم، دانش و مهارت داشته باشند و خوب زیستن را در کودکی بیاموزند می‌توانیم امیدوار باشیم آینده کشور سالم و توسعه یافته است.»

دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش گفت: «اگر سخن بنده درست است باید تمام دستگاه‌ها آماده باشند و تخصیص‌دهندگان منابع، اولویت نخست را به آموزش ‌و پرورش و مدارس بدهند تا تحولی در کشور رخ دهد.»

او گفت: «اگر 5 یا 6 سال در این رابطه سرمایه‌گذاری جدی شود می‌توان امیدوار بود که نتیجه آن را در آینده خواهیم دید. تجربه بین‌المللی همین سیاست را تاکید می‌کند که برخی کشورهای موفق برای عبور از دوره گذار و رسیدن به توسعه و پیشرفت در آموزش ‌و پرورش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.»

نوید با اشاره به اینکه در کشور ما این اتفاق رخ نداده است، گفت: «96 درصد بودجه‌ای که به آموزش ‌و پرورش می‌دهند صرف حقوق و مزایا می‌شود و برای فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و کیفیت‌بخشی، اعتباری وجود ندارد و معلم در کلاس می‌بیند تجهیزات آموزشی وجود ندارد، تمام این مسائل کارایی و اثربخشی سیستم را تقلیل می‌دهد.»

او ادامه داد: «پولی که داده می‌شود معمولاً به دلیل شرایط اقتصادی با تأخیر پرداخت می‌شود به عنوان مثال معلم یک سال کار می‌کند و سال بعد مطالبات خود را دریافت می‌کند، این‌ها جزو موانع است و امیدواریم روزی مسئولان باور داشته باشند به کمک آموزش‌ و پرورش بیایند و بدانند معلمان زیاده‌خواه نیستند و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش یعنی سرمایه گذاری برای آینده بهتر و پیشرفت کشور است.»

دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: «براساس گزارش مسئولان ذیربط در جلسات شورای معاونان آموزش‌ و پرورش با وجود خطایی که رخ داد از حق و حقوق معلمان در این صندوق کاسته نشده است و بارها مدیرعامل صندوق گفته است هر معلمی که تمایل دارد می‌تواند تمام سهم خود را دریافت کند و تخلفات صورت گرفته بیشتر در بانک سرمایه بوده و به منابع معلمان آسیبی نزده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار