برگزاری سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری

شهرری (پانا) - دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری و نشست کارگروه های ششگانه عمران، خدمات شهری، محیط زیست، حقوقی و نظارت، برنامه ریزی و اقتصاد و کارگروه فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۲۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری

در این سمینار که در هتل فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزارشد، حسن خلیل آبادی رییس شورای شهرستان ری، حجت نظری عضو شورای شهر تهران و شورای شهرستان ری، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، ناهید خداکرمی دیگر عضو شورای شهرستان ری و افشار شهردار منطقه ۲۰ حضور داشتند.

در این نشست‌ها، موضوعاتی از جمله پدیده حاشیه نشینی، ناامنی محیطی، مشکلات ناشی از تغییر کاربری‌های اراضی شهری و روستایی، دپوی نخاله‌های ساختمانی که عمدتا در خارج از حریم شهر تهران و در اراضی روستایی، انهار و مسیر راه های منتهی به شهرستان ری صورت گرفته است و همچنین نامشخص بودن اظهار نظر شوراهای محل در تعیین یا تایید و رد مالکیت شخصی به عنوان چالش‌های اصلی شهرها و روستاهای شهرستان ری مطرح شد.

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که شوراها مهمترین نهاد مردم سالارانه کشور است، در رابطه با مشکلات شهرری عنوان کرد: مسؤولان شهرری برای جذب سرمایه و توسعه بیشتر این شهر باید با معرفی سابقه تاریخی این شهر و ارائه چشم انداز به جذب سرمایه اقدام کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مشکلات شهرری باید در کمیسیون‌های تخصصی مطرح شود تا راه حلی برای رفع آن در نظر بگیرند، اظهار داشت: حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه و توسعه شهرستان ری به شمار می رود همچنین بافت‌های تاریخی شهرری فرصت خوبی برای درآمدزایی هستند که نباید از آن غفلت شود.

در ادامه حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهمترین تاثیر این سمینار هم اندیشی سه جانبه با مردم، دولت و بخش های خصوصی است بر همین اساس این سمینار سراسر منفعت است.

همچنین هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری و معاون استاندار تهران با اشاره به اهمیت نقش و اهمیت شوراها افزود: شورا نقش بی بدیلی در توسعه و مدیریت یک شهر دارد بنابراین در رفع مشکلات و ارتقای پیشرفت و توسعه یک شهر شورای می تواند ایفای نقش کند.

جمالی پور با اشاره به اینکه شهرستان ری با معضلات و مشکلات بسیاری روبرو است، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از آثار میراث فرهنگی شهر ری به سبب بی‌توجهی مسؤولان امر از بین رفته است بنابراین همجواری شهرستان ری با تهران برای شهرری سراسر زیان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار