معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

توجه ویژه به جایگاه معلم مهمترین عامل توسعه است

بوشهر(پانا)_معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: توجه ویژه به مقام و جایگاه معلم مهمترین عامل پیشرفت و توسعه در همه جوامع و کشور ما است.

کد مطلب: ۹۱۲۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه به جایگاه معلم مهمترین عامل توسعه است

غلامرضا دانش فر صبح امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان گناوه با تبریک هفته معلم اظهار داشت: آموزش و پرورش در نظام آموزشی جهان دارای ویژگی‌هایی است که این ویژگی‌ها باید با توسعه جامعه همراه باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌های لازم برای آموزش و پرورش که همگام و همراه با توسعه جامعه است گفت: امروز این معیارها در آموزش و پرورش توسط نیروی انسانی یا همان معلم و مربی در جامعه آموزش داده می‌شوند و اگر به آموزش دهنده توجه نشود این معیارها یا ناقص یا ابتر خواهند ماند و در جامعه جهانی پیشرفت نخواهیم کرد.

دانش فر گفت: امروز باید به معلمان جامعه انگیزه لازم برای آموزش این معیارها و شاخص‌های لازم داده شود تا کشوری توسعه یافته و پیشرفته داشته باشیم.

وی یادآور شد: پایه و اساس آموزش در جامعه توسط معلمان ایجاد و پایه ریزی می‌شود و لازم است که به معلمان توجه ویژه شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد: اگر امروز کشور ما به این معیارها به طور کامل نرسیده به دلیل این بوده که نگاه منصفانه به معلمان صورت نگرفته است اگر چه دولت تلاش‌هایی هم داشته ولی آنگونه که باید و شاید به معلمان توجه نشده است.

وی اضافه کرد: توجه ویژه به مقام و جایگاه معلم مهمترین عامل پیشرفت و توسعه در همه جوامع و کشور ما است و علت عدم توسعه یافتگی و عقب افتادگی به دلیل توجه نکردن به مقام معلم است.

فرماندار گناوه نیز در این همایش اظهار داشت: در حمایت از فرهنگیان و توجه به این قشر عزیز در شهرستان گناوه توجه خوبی صورت گرفته و گام‌های مؤثری در این راستا برداشته شده است.

سید علی پاک نژاد افزود: این مایه افتخار است که به عنوان یک فرهنگی و معلم در حال حاضر در وزارت کشور مأمور به خدمت و در خدمت مردم و در کنار فرهنگیان این شهرستان هستم و همیشه به معلم و فرهنگی بودن خود افتخار می‌کنم.

فرماندار گناوه گفت: شهرستان گناوه در زمینه کسب موفقیت‌های متعدد دانش آموزی از شهرستان‌های مهم در کشور و استان بوشهر است و در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی ورزشی و در مسابقات مختلف افتخارات فراوانی نصیب این شهرستان شده است.

پاک نژاد بیان کرد: توصیه من به دانش آموزان این است که هیچ گاه در زمینه کسب علم و علم آموزی دست از تلاش و کوشش برندارند و همواره با کتاب و کتابخوانی مأنوس باشند.

وی تصریح کرد: استفاده مفید و برنامه ریزی شده از امکانات فضای مجازی بسیار خوب است و باید از آن نهایت بهره را برد اما این استفاده نباید منجر به دوری دانش دانش آموزان از کتاب و کتابخوانی شود.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: از تلاش و زحمات همه فرهنگیان تقدیر می‌کنم و از آنها درخواست می‌کنم که همانند گذشته در آموزش علم و دانش به آینده سازان کشور کوشا باشند و ما هم با افتخار در خدمت جامعه فرهنگی هستیم.

امام جمعه گناوه نیز با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره همه معلمان شهید بخصوص استاد شهید مطهری اظهار داشت: از جمله معلمان کشور که نقشی بی بدیل در پایه ریزی و گسترش فرهنگ تعلیم و تربیت و هدایت جامعه در قبل از انقلاب داشت استاد شهید مرتضی مطهری بودند.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام و روایات ائمه (ع) بر احترام به مقام معلم بسیار تاکید شده است اضافه کرد: اگر در قبل از انقلاب جوانان ما در مسیر دین و دیانت قرار گرفتند به دلیل تلاش‌های مربیان و معلمان دلسوز بود و اگر اساتیدی مانند شهید مطهری در دانشگاه حضور نمی‌یافت آن انحراف‌ها و کج روی‌ها به نحو گسترده‌ای ادامه می‌یافت.

رکنی حسینی افزود: حضور یک روحانی در دانشگاه‌های طراز اول کشور در آن دوران کار بزرگ و بسیار سختی بود ولی عالم و معلم وارسته استاد شهید مطهری توانست با این حضور ایدئولوژی اصیل اسلامی را در قبل از انقلاب پایه گذاری کند.

وی بیان کرد: هفته معلم فرصتی است تا از تلاش‌ها و زحمات خالصانه معلمان بی ادعا و قشری که حق بسیار بزرگی بر گردن جامعه دارند تقدیر شود

رکنی حسینی گفت: شهرستان گناوه مزین به وجود ارزشمند معلمان و اساتید دلسوز و پرتلاش مانند استاد بهزادی است که در همه عرصه‌ها تلاش می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز معلمان جامعه اسلامی ایران با همه مشکلات و معضلات موجود هرگز از وظیفه خطیر و مسئولیت اصلی خود که تربیت نسل جوان در تراز نظام مقدس جهوری اسلامی است غافل نشده و نمی‌شوند.

امام جمعه گناوه افزود: نقش معلم در جامعه یک نقش بی بدیل و بی نظیر است و اگر امروز ما دانش و علمی داریم همه مدیون زحمات شبانه روزی معلمانی است که با کمترین امکانات در آموزش ما کوشیدند.

وی تصریح کرد: امروز باید معلمان در جامعه ما مورد تقدیر قرار گیرند و وظیفه جامعه نسبت به معلمان بیشتر از آن است که فقط در یک روز یا یک هفته از معلمان تقدیر شود.

وی گفت: نظام آموزشی کشور نیاز به یک تحول ساختاری دارد و قطعاً دست اندر کاران این امر نسبت به این نظام آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی باید تجدید نظر کنند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: برنامه‌ها و کتب آموزشی نیازمند تلاش مجدد و تجدید نظر است و برخی از محتوای کتب درسی باید بازنگری شود.

رکنی حسینی بیان کرد: امروز باید برای معلمان جامعه ارزش بیشتر قائل شد اگر جامعه برای برای معلمان ارزش لازم قائل نشود نسل‌های آینده دچار آسیب‌های جدی خواهد شد و برنامه‌های مخرب این جوانان را از ما خواهند گرفت.

رئیس آموزش و پرورش گناوه نیز در این همایش گفت: تلاش همه مجموعه آموزش و پرورش شهرستان گناوه باعث کسب موفقیت‌های زیادی برای این شهرستان شده است که جای تقدیر دارد.

اسکندر احمدی بیان کرد: به مناسبت هفته معلم برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده شده است که همایش تجلیل از معلمان نمونه استانی و شهرستانی، بازنشستگان و خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی از جمله این برنامه است.

وی افزود: ۹ نفر از معلمان شهرستان گناوه به عنوان معلمان نمونه شهرستانی و استانی انتخاب شدند که در مراسم امروز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

احمدی گفت: همچنین ۵۰ نفر از معلمان که در سال گذشته از این شهرستان بازنشسته شده‌اند، ۴ نفر از مسن‌ترین بازنشستگان و ۲ نفر از جوانان شاغل به همراه ۶ نفر از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی شهرستان امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: علاوه بر همایش تجلیل از معلمان نمونه، غبارروبی گلزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، برگزاری اردوی دو روزه برای بازنشستگان فرهنگی، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و بازنشستگان، برگزاری مسابقات ورزشی، اهدا هدیه به نیروهای شاغل در آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار