تولید نان‌های محلی طعم‌دار به همت سفیران سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر

تهران (پانا) - نان‌های محلی طعم‌دار به همت سفیران سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تولید شد.

کد مطلب: ۹۱۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید نان‌های محلی طعم‌دار به همت سفیران سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پیشرفت آبادانی، با تلاش سفیران سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تولید و پخت نان سبوس‌دار با طعم‌های مختلف، با هدف ذائقه‌سازی برای کودکان، نوجوانان و تولید تنقلات سالم و مفید، از برنامه‌هایی معاونت سلامت قرارگاه در استان بوشهر است.

طرح توجیهی آن در اواخر سال 1397 با هدف ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و سفیران سلامت در قالب تولید و پخت انواع نان سبوس‌دار و سالم شامل: (نان گندم با سبوس کامل، نان جو، نان ترکیبی گندم و جو، نان هسته خرما، نان بلوط، نان با طعم جعفری، نان سرکه نمکی، نان فلفلی و...) در دستور کار قرار گرفت و بعد از چندین نوبت آزمایشی، نان‌هایی با کیفیت و طعم مناسب تولید شد.

معاون سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان بوشهر گفت: نان‌هایی با طعم سبزیجات خصوصاً جعفری که با هدف درمان کم خونی و غلظت خون تولید شده بود با استقبال خوب کودکان و والدین قرار گرفت. این نان جایگزین مناسبی برای تنقلات مضر برای کودکان و نوجوانان شده است. نان با طعم جعفری به گونه‌ای است که هم می‌توان به جای چیپس از آن استفاده کرد هم به صورت نم‌زده به همراه غذا از آن استفاده کرد، این نوع نان بعد از نم‌زدن طعم خوش جعفری تازه را به مخاطب القاء می‌کند.

حجت الاسلام ابوذر فاریاب افزود: نان با طعم سرکه نمکی و فلفلی با هدف جایگزین کردن به جای چیپس و پفک تولید شده است که بعد از چندین‌بار توزیع آزمایشی بین دانش آموزان مورد استقبال گسترده قرار گرفت است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر معاونت سلامت در حال کار کردن بر روی بسته‌بندی نان‌ها با طعم‌های گوناگون برای مصرف کننده‌های مختلف است. تولید نان طعم‌دار در سطح دهستان‌های هدف قرارگاه استان برای حداقل 5 نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کرده و هم‌اکنون در بحث تولید تغذیه سالم، معاونت توانسته برای 8 نفر از سفیران سلامت خود در روستاها با تولید و پخت نان به صورت مستقیم ایجاد اشتغال داشته باشد و به لطف خدواند تا پایان شهریور امسال به 30 نفر خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار