استاندار سمنان:

بازسازی مکان های مخروبه آموزشی کالپوش سرعت گیرد

۷۰ درصد منازل کالپوش آسیب پذیر بوده و باید تخلیه شوند

سمنان (پانا) - استاندار سمنان گفت: از ۹۲۰ خانوار و منزل مسکونی که در منطقه کالپوش وجود دارد ۷۰ درصد آسیب پذیر بوده و باید تخلیه شوند.

کد مطلب: ۹۱۱۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بازسازی مکان های مخروبه آموزشی کالپوش سرعت گیرد

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: برای احداث مجتمع آموزشی متمرکز در منطقه کالپوش، طی صحبتی که با مدیریت برنامه و بودجه استان داشتم، مساعدت لازم برای تامین اعتبارات اجرای این مهم صورت‌ می گیرد.

وی افزود: مساعدت هایی در قالب تخصیص اعتبار برای اسکان افرادی که ‌منازل آن ها در منطقه کالپوش تخریب شده در نظر گرفته شده است و معلمان عزیز نیز از این‌ موضوع می توانند استفاده کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: نیاز است تا مکان های آموزشی مجهز و ایمن در منطقه جدید ساخت و ساز منازل مسکونی در منطقه کالپوش، در نظرگرفته و احداث شود.

وی افزود: از ۹۲۰ خانوار و منزل مسکونی که در منطقه کالپوش وجود دارد، در حدود ۷۰ درصد آسیب پذیر بوده و باید تخلیه شوند و تاکنون ۱۷۰ منزل مسکونی‌ تخلیه شده است و عملیات تخلیه واحد ها همچنان ادامه دارد.

خسارت‌های بخش کشاورزی و منازل مسکونی کالپوش پرداخت می‌شود

آشناگر گفت: اعتبارات خسارت های بخش کشاورزی و منازل مسکونی در نظر گرفته شده است و به افراد آسیب دیده پرداخت خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ماه اردیبهشت ماه ‌معلمان است و باید به صورت ویژه از زحمات این قشر عزیز و فرهیخته جامعه تقدیر شود، تاکید کرد: همه ما، ماحصل رنج و زحمات معلمانمان هستیم که در سالیان گذشته انجام دادند و می توان گفت جامعه مدیون معلمان است و ما نیز نهایت مساعدت خود را برای تجلیل از این قشر عزتمند جامعه به کار خواهیم گرفت. این قشر بدون هیچگونه ادعایی در حال تربیت نسل جوان و مدیران آینده کشور هستند و تقدیر و تجلیل از این عزیزان، کمترین قدردانی از زحمات آن‌ها است.

وی ادامه داد: شغل و جایگاه معلمی باید به صورت ویژه در جامعه و فرهنگ کار و اشتغال ترویج یابد و دانش آموزان نیز باید با اهمیت والا و شاخص این حرفه آشنا شوند.

استاندار سمنان معلمی را عزیزترین شغل و رسالت در جامعه معرفی و تصریح کرد: باید با تقدیر از معلمان در قالب یک اقدام فرهنگی، در راستای تقویت و توسعه حرفه معلمی گام برداریم.

وی به کاهش ساعت مطالعه در کشور هم اشاره کرد و ابراز داشت: ما متاسفانه با کندترین روش های کتابخوانی، کمترین میزان سرانه مطالعه کتاب را داریم که باید به صورت ویژه این‌ مهم واکاوی، بررسی، آسیب شناسی و مرتفع شود.

افزایش شیوه تندخوانی در مدارس

آشناگر هم چنین به مشکلات آموزشی در مدارس اشاره و گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش امروز ما، هیچگونه توجهی به ترویج و توسعه روش های تندخوانی و شیوه های صحیح مطالعه نمی شود چرا که اگر بر این‌ مهم تمرکز داشته باشیم، میزان سرانه مطالعه دانش آموزان نیز افزایش می یابد.

علیرضا آشناگر گسترش نشاط، بازی و گفتگو، به صورت اصولی در اقدامات آموزش و پرورش در بین تمامی‌ دانش آموزان را از مهم ترین موارد اصولی نظام آموزشی دانست.

وی در پایان ابراز داشت: موضوع گفتگو در بین دانش آموزان و همچنین دانش آموزان با معلمان، باید به صورت ویژه مورد توجه قرار‌ بگیرد و می‌توان‌ گفت این‌ مهم به عنوان‌ خلاء بزرگ در آموزش و پرورش، باید واکاوی، بررسی و مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار