مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:

سرانه دریافتی هر یتیم در استان سمنان بیش از میانگین کشوری است

سمنان (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، سرانه دریافتی هر یتیم در استان سمنان را بیش از ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این سرانه از میانگین کشوری بیشتر است.

کد مطلب: ۹۱۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
سرانه دریافتی هر یتیم در استان سمنان بیش از میانگین کشوری است

سیدجواد رضوی، در نشست با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام گفت: این طرح با هدف با جذب حامیان جدید در حال پیگیری است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، تقویت فرزندان یتیم و محسنین در سرفصل‌های بهبود وضعیت معیشتی، درمانی و تحصیلی از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: در سال گذشته حامیان استان سمنان هشت میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به فرزندان خود در طرح محسنین، اکرام ایتام و شفا کمک کردند که از این مجموع پنج میلیارد تومان کمک حامیان در طرح اکرام ایتام بوده است.

وی در تشریح طرح محسنین کمیته امداد اذعان داشت: این طرح شامل حال فرزندانی می‌شود که به علت ناتوانی پدر خانواده در تأمین مایحتاج زندگی به دلیل ازکارافتادگی، زندانی و دلایل دیگر، نیاز به کمک حامیان دارند و هم‌اکنون ۶۲ فرزند در طرح محسنین استان سمنان بدون حامی هستند.

رضوی تصریح کرد: افراد می‌توانند با انتخاب یک خانواده موردنظر ماهیانه حمایت‌های خود را برای کمک خود در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، بابیان اینکه چتر حمایتی ۵۲۲۸ حامی بر سر ۹۶۰ نفر از یتیمان استان سمنان است، اضافه کرد: هر یتیم در طرح اکرام ایتام بیش از ۳۰۰ هزار تومان نقدی و ۶۰ هزار تومان غیر نقدی دریافت می‌کنند.

وی اظهارداشت: علاوه بر حمایت حامیان از فرزندان محسنین و ایتام، خیران استان سمنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب ۰۱۰۲۳۱۸۴۶۳۰۰۹ نزد بانک صادرات شعبه الغدیر و شماره کارت مجازی ۶۹۸۴-۹۰۱۷-۶۹۱۹-۶۰۳۷بانک صادرات واریز کنند و کمک‌های غیر نقدی خود را در قالب تأمین مواد غذایی، خدمات مسکن، کمک‌هزینه‌های درمانی و تحصیلی به این کودکان ارائه دهند.

رضوی در ادامه از تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و بیمه سلامت برای انتقال بیمه پایه مددجویان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: بیمه پایه دوهزار و 900 مددجوی شهری تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان به بیمه سلامت واگذار شد.

مدیرکل کمیته امداد سمنان با اشاره به برنامه کمیته امداد با هدف یکپارچه‌سازی بیمه درمان تمامی مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: جلوگیری از هم‌پوشانی بیمه‌ها یکی از اهداف این طرح است.

وی زمان معرفی بیمه‌شدگان را به بیمه سلامت تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام و خاطرنشان کرد: مددجویان تا پایان اردیبهشت‌ماه در صورت نیاز به استفاده از خدمات درمانی می‌توانند از کارت‌های درمان مددجویان قبلی استفاده کنند.

رضوی با تأکید بر اینکه مددجویانی که دارای بیمه پایه هستند برای بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی، عکس و کارت درمان به دفاتر پیشخوان خدمات درمانی مراجعه کنند، ادامه داد: انتقال به بیمه سلامت برای مددجویان هزینه‌ای ندارد و دفترچه بیمه سلامت برای این افراد به‌صورت رایگان صادر می‌شود و تا زمان دریافت دفترچه سلامت، تمامی خدمات بیمه‌ای و درمان با دفترچه درمانی کمیته امداد انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار