مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت نیروی برق حرارتی خبر داد:

تابستان مشکل جدی برای تامین برق در پیک مصرف نداریم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت نیروی برق حرارتی می‌گوید کمتر از ۲۰ درصد به تجهیزات وارداتی نیاز است و حتی تجهیزاتی که نیاز به فناوری بالا دارند در کشور تولید می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۱۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تابستان مشکل جدی برای تامین برق در پیک مصرف نداریم

به گزارش مهر، غلامرضا مهرداد امروز درحاشیه نهمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق درباره برنامه این شرکت برای عبور از دوره پیک مصرف برق گفت: پس از عبور از پیک مصرف سال گذشته، به روال هر سال تعمیرات نیروگاه‌ها را در برنامه کاری خود قرار دادیم تا برای پیک مصرف امسال در تأمین برق دچار مشکل نشویم.

وی ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور را ۸۰ هزار مگاوات اعلام کرد و ادامه داد: مطابق استانداردهای جهانی، بخش عمده‌ای از تعمیرات نیروگاهی انجام شده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان خردادماه سال جاری تعمیرات کل نیروگاه‌ها به پایان رسد.

به گفته این مقام مسؤول، نیروگاه‌های کنونی کشور و تمام نیروگاه‌هایی که در سال گذشته وارد مدار مصرف شده اند، می‌توانند نیاز شبکه سراسری به برق را تأمین کنند. این در حالی است که با در نظر گرفتن رشد ۵ درصدی مصرف، پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید برق از ۵۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات سال گذشته، امسال به ۶۰ هزار مگاوات برسد.

مهرداد با بیان اینکه امسال میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته مطلوب بوده است، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت تولید نیروگاه‌های برقآبی افزایش یافته است، برای تابستان امسال دغدغه چندانی برای تأمین برق در دوران پیک مصرف نداریم.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت نیروی برق حرارتی میزان وابستگی صنعت برق کشور به تجهیزات وارداتی را زیر ۲۰ درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز این حوزه در داخل کشور تولید می‌شود؛ حتی تجهیزاتی که به تکنولوژی به روز نیاز دارد در داخل کشور تولید می‌شوند که از جمله آن می‌توان به پره توربین‌های گازی اشاره کرد.

وی درباره خارج کردن نیروگاه‌های فرسوده و قدیمی از مدار تولید توضیح داد: ظرفیت تولید نیروگاه‌های جدید هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در حال حاضر نیروگاه‌های قدیمی که ۵۰ سال از عمر آنها می‌گذرد نیز همچنان در مدار تولید هستند پس اگر در سال‌های آتی ظرفیت تولید برق افزایش یابد امکان بازنشستگی و کنار گذاشتن نیروگاه‌های قدیمی فراهم می‌شود.

این مقام مسئول، ایران را در دسته کشورهایی معرفی کرد که رشد مصرف برق تقریباً بالایی دارد و گفت: رشد مصرف برق ایران بین ۵ تا ۸ درصد است و برای اینکه بتوانیم نیاز برق کشور را تأمین کنیم باید سالانه حدود ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید اضافه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار