رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه:

درصددیم ارومیه را به عنوان شهر گل معرفی کنیم

ارومیه (پانا)- رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه از برگزاری جشنواره گلها در ارومیه خبرداد.

کد مطلب: ۹۱۱۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
درصددیم ارومیه را به عنوان شهر گل معرفی کنیم

علی شایگان با بیان اینکه این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ گلکاری، ارتقا سرانه گل و توسعه فضای سبز برگزار می شود گفت: جشنواره گلها به مدت 3 روز از 12 اردیبهشت تا 15 این ماه با محوریت پارک گوللرباغی برگزار می شود که مراسم افتتاحیه این جشنواره روز پنجشنبه ساعت 18 خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در 4 نقطه شهر برگزار می شود اظهارکرد: این جشنواره علاوه بر پارک گللرباغی همزمان در 3 پارک دیگر شهر از جمله پارک استقلال(تخم مرغی)، پارک صفا در منطقه حاجی پیرلو و پارک ساعت ارومیه نیز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه جشنواره گل را فرصتی مناسب برای معرفی ارومیه به عنوان شهر گلها در راستای اهداف گردشگری ارومیه 2020 عنوان کرد و ادامه داد: دراین جشنواره 500 هزار بوته گل در 4 نقطه مذکور کاشته می شود.

شایگان با اشاره به برنامه های جانبی این جشنواره اظهارکرد: برپایی جشن، موسیقی سنتی و مسابقه از برنامه های این جشنواره است که همزمان نیز کارناوال گل در قالب 6 المان از جمله تردد اتومبیل فولکس قدیمی، بالن و کالسکه گل کاری شده در سطح شهر نیز از دیگر برنامه های هم راستای جشنواره است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه با بیان اینکه گل کاری و رنگی شدن چهره شهر در کاهش استرس و بالابردن روحیه شادابی مردم موثر است افزود: در کشورهای پیشرفته سرانه مصرف گل به ازای هر نفر در طول سال 150 شاخ گل بوده اما این میزان در کشور ما به 7 شاخه می رسد که برگزاری جشنواره های اینچنینی در افزایش مصرف سرانه گل و همچنین افزایش سرانه فضای سبز موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار