معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش: ۴۴۰میلیارد تومان برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل در ۹ استان نیاز است

تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام آسیب‌دیدگی ۱۴۸۰ مدرسه‌ در سیل اخیر خبر داد برای بازسازی لین مدارس در ۹ استان ۴۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

کد مطلب: ۹۱۱۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش: ۴۴۰میلیارد تومان برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل در ۹ استان نیاز است

مهرالله رخشانی‌مهر در همایش خیرین مدرسه‌ساز در بازسازی مناطق سیل‌زده که هم‌اکنون در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است با اعلام اینکه مدارس مناطق سیل زده مقاوم‌ترین بناهایی بودند که در سیل اخیر تا حد زیادی سالم ماندند و حتی از آن‌ها برای اسکان مردم استفاده می‌شد، گفت: ۱۴۸۰ مدرسه در سیل اخیر در ۹ استان‌ کشور آسیب دیدند که آسیب‌‌ها از جزیی تا کلی متفاوت بود.

او ادامه داد: ۴۴۰ میلیارد تومان میزان براورد التباری است که برای بازسازی مدارس سیل‌زده نیاز داریم.

رییس سازمان نوسازی مدارس افزود: امیدواریم مانند کار جهادی که در کرمانشاه انجام شد در مناطق سیل‌زده هم این اتفاق بیافتد. ۸۷ مدرسه در زلزله کرمانشاه تخریب شد، اما ۱۶۰ مدرسه را با کمک خیرین در این استان ساختیم، تعدادی از مدارس تحویل داده شده است و بقیه مدارس تا مهر سال جاری تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.

رخشانی‌مهر با تشکر از عباس مصلی‌نژاد برای میزبانی این جلسه اعلام کرد این خیر مدرسه‌ساز تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس در کشور هزینه کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار