اهدای تندیس قلم زرین دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاهی به معاون وزیر آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - در مراسم اختتامیه دومین جشنواره قلم، تندیس قلم زرین توسط دانش‌آموز موفق کرمانشاهی به نمایندگی از دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه به مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش تقدیم شد.

کد مطلب: ۹۱۱۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اهدای تندیس قلم زرین دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاهی به معاون وزیر آموزش‌وپرورش

به گزارش روابط عمومی معاونت مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، این تندیس به پاس خدمات ارزشمند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی پس از حادثه زلزله سال 1396 استان کرمانشاه در حوزه آموزش دانش‌آموزان پیش دانشگاهی مناطق آسیب‌دیده اهدا شد.

فاطمه علیشیری جوانِ کرمانشاهی و دانشجوی سال اول رشته پزشکی دانشگاه شیراز به نمایندگی از دانش آموزان قدرشناس استان کرمانشاه، با حضور در محل برگزاری اختتامیه دومین جشنواره قلم که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، ضمن مرور آن حادثه تلخ به ارائه دلایل خود برای اهدای این تندیس پرداخت.

او به شوک ناشی از حادثه زلزله اشاره کرد و گفت: «در هفته اول درس و کار را رها کرده و همه فقط به فکر نجات جان خود بودیم. هر چند یک هفته برای فرد کنکوری زمان بسیار زیادی است اما چاره دیگری نبود. در همان روزهای اول با خبر شدیم عده‌ای به فکر درس و کنکور ما هستند و زمانی که همه مردم مهربان ما در پی یاری مردم استان بودند، عده‌ای هم در پی فراهم‌کردن شرایط مناسب آموزش برای ما دانش‌آموزان پیش دانشگاهی بودند.»

این جوان کرمانشاهی گفت: «در آذر سال 96 کمک‌های آموزشی آغاز شده، تهیه تبلت و لپ تاپ برای دانش‌آموزان و معلمان دوره پیش‌دانشگاهی برای تشکیل کلاس‌های الکترونیکی، تهیه کتاب‌های کمک آموزشی، لوح‌های فشرده و اپلیکیشن‌های آموزشی بسیار خوب که در اختیار دانش‌آموزان این دوره در مناطق آسیب‌دیده از زلزله قرار گرفت.»

او ادامه داد: «در کنار این اتفاقات زیبا، برگزاری کلاس‌های حضوری رقم خورد و ابتدا در شهرهای خود و سپس برای جمع بندی دروس یک هفته دختران و یک هفته پسران پیش‌دانشگاهی در اردوگاهی در تهران این کلاس‌ها برگزار شد. این کلاس‌ها بسیار تاثیرگذار بود و من و ده‌ها نفر از دوستانم در این شش منطقه موفق به قبولی در رشته‌های برتر کنکور سال 1397 شدیم.»

این دختر کرمانشاهی که اکنون سال دوم رشته پزشکی است و در دانشگاه شیراز تحصیل می‌کند، گفت: «این موفقیت را مرهون زحمات افرادی بود که تا چندی پیش حتی آنها را نمی‌شناخته است. من تندیس قلم زرین و لوح سپاس را به نمایندگی از دانش‌آموزان کرمانشاه به آقای زینی‌وند تقدیم می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار