برگزاری جلسه شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان سمنان؛

توجه به مدرسه به عنوان جدی ترین فضای اجتماعی کودکان و نوجوانان

سمنان (پانا) - سومین جلسه شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان استان سمنان تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۱۰۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مدرسه به عنوان جدی ترین فضای اجتماعی کودکان و نوجوانان

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در سومین جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان استان گفت: یکی از مباحث جدی در گام دوم انقلاب اسلامی، عطف توجه به تولید علم و دانش، بومی سازی فناوری و بازآفرینی نهادهای علمی، آموزشی، تربیتی و پژوهشی بر مبنای کلی حوزه پژوهش و فناوری، زیست محیطی و اقتصاد است.

وی با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت های پنهان در آموزش و پرورش، مدرسه محوری را مبتنی بر چند اصل و سیاست مهم از قبیل تمرکززدایی، مشارکت جویی، مشارکت پذیری، تفویض اختیار، متناسب سازی روابط، اختیار و مسؤولیت، بومی سازی برخی از برنامه ها و ایجاد انعطاف در برنامه های متناسب با شرایط اقلیمی بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به کارکردها و وظایف شورای انجمن اولیا و مربیان استان و نقش نظام مراقبه و محاسبه در فرهنگ دینی وکاهش آسیب های اجتماعی از اعضای شورای انجمن خواست ضمن ترسیم نقشه خطرپذیری مدارس استان، به دنبال مهار زمینه های آسیب های اجتماعی در سه فضای مدرسه، خانواده و محله با تأکید بر مدرسه به عنوان جدی ترین فضای اجتماعی کودکان و نوجوانان باشند.

آسیب شناسی حمل و نقل دانش آموزی، تشکیل کارگروه های تخصصی و مهارتی اولیا، تشکیل تیم ارزیابی از فعالیت ها و برنامه های انجمن اولیا و مربیان مدارس، اعتلای فرهنگ تکریم مقام معلم و ... از موضوعات مطرح شده در این شورا بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار