نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی: امارات و عربستان نمی توانند جایگزین نفت ایران شوند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: راه های فروش نفت زیاد است و در این راستا هم مشتریان و هم فروشندگان می دانند که با چه راه هایی خرید و فروش خود را ادامه دهند.

کد مطلب: ۹۰۹۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی:  امارات و عربستان نمی توانند جایگزین نفت ایران شوند

سیدحسین نقوی حسینی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اقدام آمریکا در تحریم صادرات نفت ایران با تاکید بر اینکه آمریکا قطعا نمی تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند افزود: ما مشتریانی داریم که به نفت ایران به شدت نیاز دارند و به هر طریقی که شده نفت مورد نیازشان را تامین می کنند.

بخش عمده صادرات ایران میعانات است که شامل تحریم نمی شود

وی با با بیان اینکه کشورهای زیادی با ایران همکاری می کنند و مطمئنا ایران را در این زمینه کمک خواهند کرد، ادامه داد: بخش عمده ای از صادرات ما میعانات است و میعانات نیز مشمول هیچ نوع تحریمی نمی شود. تحریم ها را باید فرصتی بدانیم تا نفتی را که نمی توان صادر کرد را خوراک پتروشیمی ها کنند که در این صورت شرکت های پتروشیمی می توانند محصولات خود را با قیمت چند برابری به فروش برسانند که هم مشمول تحریم ها نمی شود و همچنین خام فروشی نکرده اند.

راه های فروش نفت زیاد است

نقوی حسینی در ادامه افزود: راه های فروش نفت زیاد است و در این راستا هم مشتریان و هم فروشندگان می دانند که با چه راه‌هایی خرید و فروش خود را ادامه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول های عربستان و امارات به آمریکا مبنی بر جبران کمبود نفت ایران در بازارهای جهانی گفت: مطمئنا این کشورها نمی توانند جایگزین ایران شوند و نمی توانند نیاز بازار را در تامین کنند مگر اینکه در پروسه طولانی مدت چند ساله، شاید بتوانند این کار را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار