فاضل نظری: اهالی قلم معماران شکل‌گیری آینده هستند

تهران(پانا) - فاضل نظری می‌گوید اهالی هنر و فرهنگ معماران شکل‌گیری آینده هستند زیرا آینده قابل پیش‌بینی نیست و باید آن را با فرهنگ ساخت.

کد مطلب: ۹۰۹۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
فاضل نظری: اهالی قلم معماران شکل‌گیری آینده هستند

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 3 اردیبهشت 1398 جشن چهل سالگی‌اش را با عنوان «همسایه کتاب» با حضور محسن هجری، شهرام اقبال‌زاده، علی کاشفی‌خوانساری، حسن احمدی، مصطفی رحماندوست، زهره پریرخ، مرجان فولادوند، علی خانجانی، شهلا انتظاریان، کوروش پارسانژاد برگزار شد.

کتابخانه مرجع کانون گنجینه‌ای بیش از هزاران عنوان کتاب و نشریه دارد
در ابتدای این مراسم رضوان مددی‌نژاد مسئول کتابخانه مرجع کانون درباره جشن 40 سالگی این کتابخانه عنوان کرد: امروز خوشحالیم که در آستانه چهل سالگی کتابخانه مرجع به عنوان یکی از نهادهای اصلی در ادبیات کودک و نوجوان در خدمت شماییم. با تلاش چهل ساله مدیران و کتابداران دارای گنجینه‌ای بیش از هزاران عنوان کتاب و نشریه هستیم.
سپس فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره فعالان در کتابخانه مرجع کانون گفت: حضور اهالی قلم و فرهنگ را خیرمقدم می‌گویم و آرزو می‌کنم آینده‌ای بهتر از دیروز در انتظارمان باشد، اهالی قلم جزو معماران شکل‌گیری آینده هستند زیرا نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد تنها می‌شود آن را ساخت.

تمام مشکلات ریشه فرهنگی دارند
وی افزود: اگر در کشور دچار مشکل هستیم نباید علتش را در سیاست یا اقتصاد جست‌وجو کنیم، زیرا تمام مشکلات ریشه فرهنگی دارند.
در این قسمت از مراسم تصاویری از مدیران پیشین کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حاضران پخش شد
در ادامه این جشن فرشید مثقالی از تصویرگران باسابقه گفت: در عصر عجیبی زندگی می‌کنیم؛ از لحاظ سرعت تغییرها و امکانات. وقتی صحبت از کتابخانه می‌شود به پدیده اینترنت اشاره می‌کنیم که شامل همه گنجینه‌ها هست. از عصری می‌آیم که ارتباطات حضوری بوده و برای برقراری ارتباط یا صحبت با کسی حتما باید به دیدن او می‌رفتی و وقتی در عصر جدید قرار می‌گیرم مدام در گذشته و حال رفت ‌و برگشت می‌کنم.
وی افزود: امروز امکانات بسیاری برای ارتباط برقرار کردن به وجود آمده اما به‌نظرم ساعت‌ها پای تلفن با کسی صحبت کردن مانند پنج دقیقه دیدن او به صورت حضوری نیست. زمانی که در دانشگاه قبول شدم برای شناخت دنیای نقاشی خارج به کتابخانه دانشکده هنرهای زیبا رفتم اما وقتی به گالری‌ها برای دیدن همان آثاری که درباره آن‌ها خوانده بودم رفتم هیچ چیزشان شبیه کتاب‌ها نبود.
مثقالی ادامه داد: امیدوارم اندوخته‌های این کتابخانه بیشتر شود و جوان‌ها مثل دوران جوانی من بتوانند از آن استفاده کنند.
در این بخش از مراسم،‌ انیمیشن کوتاه «کتاب‌های پرنده آقای موریس لسمور» ساخته سال 2011 برای حاضران پخش شد.

کتابخانه مرجع یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های پژوهشی برای کار ما بود
زهره قایینی نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان نیز گفت: ما در مؤسسه «تاریخ ادبیات کودکان» رابطه نزدیکی با کتابخانه مرجع داریم زیرا پژوهش در ادبیات کودکان و نوجوانان پژوهشی کتابخانه‌ای است و میدانی نبوده است. در تهران کتابخانه مرجع یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های پژوهشی برای کار ما بوده است.
وی یادآور شد: بسیاری از اسناد و مدارک مورد نیاز برای کتاب‌های «تاریخ ادبیات کودکان» را که در مؤسسه منتشر کردیم، از طریق کتابخانه مرجع کانون به دست آوردیم.

بهشت من با حضور اهالی هنر سبزتر است
در بخش دیگری از این مراسم مهین جواهریان از فعالان عرصه انیمیشن با بیان این‌که من کتابخانه کانون را به عنوان بهشت می‌شناسم، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که به این مراسم دعوت شدم، کسانی اینجا حضور دارند که به هنر و فرهنگ علاقه مندند به همین علت الان بهشت برایم سبزتر است.
وی یادآور شد: هر وقت یک اثر هنری قرار است خلق شود نیازمند پژوهش است و اگر پژوهش صورت گیرد نتیجه بهتر خواهد بود. کتابخانه مرجع به قدری پربار است که هر کسی که به آن مراجعه کند دست پر بیرون می‌رود هر وقت حالم بد باشد به اینجا می‌آیم و بهتر می‌شوم.
در پایان فاضل نظری، فرشید مثقالی، مصطفی رحماندوست و رضوان مددی‌نژاد از محمود شمسبد، زهرا احمدی و مهدی باقری از مدیران سابق کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین از سه همکار بازنشسته کتابخانه مرجع کانون در سال گذشته، قدردانی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار