ونگوگ به گالری نگر می‌آید

تهران (پانا) - ستاره‌های ونگوک عنوان نمایشگاهی است که هنرمندان با الهام از این هنرمند بزرگ و شهیر هلندی آثاری با موزاییک رنگی و نقاشی خلق کرده و به گالری نگر آورده‌اند.

کد مطلب: ۹۰۹۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ونگوگ به گالری نگر می‌آید

به گزارش روابط عمومی گالری نگر، این گالری در هفته جاری میزبان نمایشگاهی است با عنوان "ستاره‌های ونگوک" که در آن هنرمندان از ونگوک الهام گرفته و آثاری با موزاییک و نقاشی خلق کرده‌اند. در این نمایشگاه نزدیک به 30 اثر از 19 هنرمند روی دیوار خواهد رفت که همگی به آثار ونگوک اشاره خواهند داشت.

فریده احمدپور، فاطمه باقرزاده، مریم باقری، معصومه رضایی، مسعود رحیمی، مجید سلمانی، احمد شادکامی، محبوبه صبور، افسانه طاوسی، فتانه عادلی، فرناز فولادی مقدم، زهرا گچکار، مهری ملکی، الهام محمد نیا، عاطفه نیک چهره، فرشته نیک چهره، مرجان نبی‌زاده، سارا ولی‌پور و مهین همرنگ هنرمندانی هستند که در ضیافت ونگوک شرکت کرده و آثارشان به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه به همت افسانه طاووسی گردهم آمده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: اگر اصل اساسی هنر "جامه پوشیدن به ایده به شکل حسی باشد "،نقاشیهای ونگوگ تجسم واقعی این بیان هستند. ونگوگ هنرمندی پسادریافتگر ، معروف ، محبوب و تاثیرگذار در قرن بیستم است که زندگینامه دراماتیکش به شکل کتاب و فیلمهای سینمایی مطرح ، سوژه شعرا،نویسندگان ، کارگردانان و هنرمندان رشته های مختلف هنری از جمله هنرمندان نقاشی موزاییک گروه بیشاپور قرار گرفته است. ونگوگ در ابتدای حرفه نقاشی اش از دهقانان و بعدها تصاویری از گل، منظره و چهره خود استفاده می کرد، زیرا آنقدر فقیر بود که توانایی پرداخت پول برای نقاشی از مدل را نداشت. این مجموعه ارزشمند از آثار ونگوگ و تمامی آثار گرافیکی که بعدها در مورد آثار و شخصیتش خلق شدند ، قابلیت اجرای هنر نقاشی موزاییک را بخوبی دارا هستند. متریالهای متنوعی که در این هنر بکار می روند می توانند ضرباهنگ احساسی ، رنگبندیها و نقش قلم موی ونگوگ را به شیوه ای آشنا ،در عین حال جذاب و خلاقانه برای مخاطب بیان کنند. در سبک نقاشیهای پست امپرسیونیسم ونگوگ که تخلیه هیجانات روحی هنرمند نمایش داده می شود،هدف اصلی اعضای گروه ما را تامین می کند تا اوج تخلیه هیجانت روحی را در عرصه هنر نقاشی موزاییک نشان دهیم.

با برگزاری این نمایشگاه که برداشت آزاد از آثار ونگوگ و یا گرافیک‌های خلاقانه مرتبط با اوست، قدردان نبوغ و پشتکار عاشقانه و خاص ونگوگ هستیم و مایلیم تا باعث شویم مردم توجه بیشتری به زندگی و شخصیت این هنرمند و آثارش نشان دهند. او با شروع نقاشی در بیست و هفت سالگی و تجربه ده ساله این هنر که پایان زندگی باشکوه وی بود،ثابت کرد "هیچ وقت برای شروع،دیر نیست". پیامی دوست داشتنی که هر گروه سنی را به تفکری عمیق وا می‌دارد.

این نمایشگاه از جمعه ششم اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد و تا یازدهم این ماه برای بازدیدکنندگان باز خواهد بود. علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 14 تا 20 به گالری نگر واقع در قیطریه، خیابان روشنایی، ضلع جنوبی پارک قیطریه، کوچه دلارام، پلاک 33، زنگ 3 مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار