بازدید مسئولین شهرداری منطقه بیست از موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی

شهرری (پانا)- شهردار منطقه بیست به همراه شورای معاونین، مدیر دفتر و مشاور شهردار، فرمانده حوزه بسیج و از موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.

کد مطلب: ۹۰۹۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مسئولین شهرداری منطقه بیست از موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی

در جریان این بازدید و نشست مشترک مدیران کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با مسئولین شهرداری منطقه بیست حجت‌الاسلام سید علی عماد رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه مجلس شورای اسلامی تا قبل از کتابخانه ملی، کتابخانه رسمی کشور محسوب میشد، و بیش از 600 هزار نسخه کتاب‌های چاپی، بیست هزار جلد کتب چاپی سنگی و سربی، بیست و هفت هزار جلد کتاب خطی با چهل هزار عنوان، آرشیوی از قدیمی‌ترین نشریات ایران تا مجلات و روزنامه‌های جاری، دوازده میلیون برگ اسناد پارلمانی ملی، تاریخی و سیاسی، کتابخانه ایران شناسی و مخزن سفرنامه‌های خارجیان را در خود جای داده است.

او افزود: موزه مجلس نیز با دو رویکرد دو گانه جمع‌آوری اشیاء اهدایی به روسای مجالس ایران و اقلام و اشیا تاریخی از رجال، صنایع حوادث تاریخی ایران فعالیت می کند.

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت‌های علمی پژوهشی از دیگر بخش‌های این مجموعه فرهنگی است که پنج گروه فعال پژوهشی در زمینه‌های مطالعات اسلام شناسی، ایران شناسی، پارلمان پژوهشی، مطالعات اسنادی، تصحیح و تعریق میراث کهن ایران اسلامی فعالیت می‌کنند.

در ادامه فرهاد افشار شهردار منطقه بیست گفت: مرکز اسناد یکی از ضروریات مجلس شورای اسلامی به شمار می رود چرا که به عنوان مرجع، مشکلاتی که نمایندگان مجلس در حین کار با آن مواجه هستند را از منظر اطلاعات و مباحث نظری تغذیه می کند.

او خاطرنشان کرد: این خدمات در راستای حفظ یک قسمت از تاریخ این مرز و بوم که به نوعی یادآور افرادی که پیش از این نقش‌آفرینی کرده‌اند به شمار می‌رود، بسیار ارزشمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار