در گفت‌وگو با پانا

وضع بهداشتی مناطق سیل‌زده به طور مستمر رصد می‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید مشکلی برای تأمین دارو در مناطق سیل‌زده وجود ندارد و اوضاع بهداشتی مناطق سیل‌زده به طور مستمر رصد می‌شود.

کد مطلب: ۹۰۹۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
وضع بهداشتی مناطق سیل‌زده به طور مستمر رصد می‌شود

بشیر خالقی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه هم‌اکنون بیماری‌های عفونی و اپیدمی‌هایی که در مواقع بحرانی همچون سیل ایجاد می‌شود در مناطق سیل‌زده تحت کنترل است، اظهار کرد: بهورزان خانه‌های بهداشت در مناطق سیل‌زده به ویژه در روستاها حضور مستمر دارند و از این بابت مشکلی وجود ندارد. همچنین کارهای پیشگیری، واکسیناسیون و کنترل زنان باردار نیز انجام می‌شود.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس تاکید کرد: بعد از وقوع حوادثی همچون سیل ممکن است بیماری‌هایی شیوع پیدا کند. البته وزارت بهداشت در این زمینه اقدامات مناسبی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های عفونی و واگیردار در دستور کار دارد و تمامی بیماری‌ها را رصد می‌کند.

به گفته وی، ارایه خدمات بهداشتی و مراقبتی به مردم درگیر سیلاب به ویژه گروهای حساس مانند مادران باردار و کودکان متوقف نمی‌شود و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم برای ارایه خدمات به صورت فعال صورت گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام در مناطق سیل‌زده نیز گفت: با دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و همچنین برای گزیدگی حشرات نیز اقدامات پیشگیرانه از جمله ارسال پماد دورکننده حشرات یا پمادهای ضدگزیدگی در دستور کار قرار دارد.

وی درباره احتمال شیوع وبا در مناطق سیل‌زده نیز اظهار کرد: منابع آب آشامیدنی در کلیه مناطق سیل‌زده از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی کنترل بهداشتی می‌شود و هیچ مورد آلودگی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مناطق سیل‌زده کمبود دارو وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد داروهای کشور تولید داخل هستند مشکلی در زمینه تأمین دارو برای مناطق سیل‌زده وجود ندارد و لیست داروهای مورد نیاز از سوی نیروهای امدادی و مسئولان نظام سلامت اعلام می‌‌شود. برای بیماران خاص نیز اقدامات لازم انجام می‌شود تا این بیماران در مناطق سیل‌زده با کمترین مشکل برای تأمین داروی خود مواجه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار