رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی:

کمک ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی مردم خوی به مناطق سیل زده کشور

ارومیه (پانا)- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوی گفت: مردم شهرستان خوی در یک ماه اخیر بالغ بر دو میلیارد و دویست میلیون ریال به مناطق سیل زده کمک های نقدی و غیر نقدی ارسال کرده اند.

کد مطلب: ۹۰۸۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کمک ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی مردم خوی به مناطق سیل زده کشور

قادر ولی نژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد : متاسفانه در روز‌های پایانی سال گذشته و در ایام آغازین سال ۹۸ شاهد وقوع بلایای طبیعی و حوادث جانسوز برای برخی از استان‌های کشور و ملت شریف و فداکار ایران اسلامی بودیم.

وی ادامه داد: به محض انتشار اخبار سیل استان‌های شمالی که استان گلستان در این سیل بیشترین آسیب را دیده بود، با اعلام آماده باش برای تمامی نهاد‌ها و ارگان‌ها، تمامی مرخصی‌ها در مجموعه کمیته امداد امام خمینی لغو شد تا کلیه پرسنل از سطوح مدیران کل تا کارمندان جزء در محل خدمت حضور داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با ابراز تشکر و قدردانی از مردم نوع دوست و همیشه در صحنه شهرستان خوی گفت: در جریان اطلاع رسانی جهت جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای مردم عزیز سیل زده در نقاط مختلف کشور، شهروندان خویی با مشارکت بسیار خوب در این راستا کمک نقدی بالغ بر ۴۶۰ میلیون ریال و کمک‌های غیر نقدی به ارزش تقریبی ۷۵۰ میلیون ریال از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین قریب به ۱۰۰۰ میلیون ریال نیز توسط مراکز نیکوکاری (مرکز بانوان) و هیات قلندران برای آسیب دیدگان در سیل‌های اخیر جمع آوری گردید و تا در مجموع کمک‌های مردمی از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوی حدود ۲۲۰۰ میلیون ریال برای هموطنان سیل زده ارسال گردد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه رحمت و مغفرت رمضان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی در ماه مبارک رمضان با حضور فعال در مساجد، حسینه‌ها، مراکز تولیدی و صنعتی، محافل دینی و آیین‌های مذهبی برای گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاریمطابق با سنوات گذشته برنامه‌های متنوعی خواهد داشت.

ولی نژاد موضوع حامی یابی برای ایتام را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوی برشمرد و افزود: هم اکنون تعداد ۱۰۰۰ یتیم و کودک نیازمند تحت سرپرستی ۱۷۰۰ نفر حامی ایتام قرار دارند که در سال ۱۳۹۷ مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی آن بزرگواران بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال ارزش ریالی داشت که صرف اهداف و برنامه‌های مربوط به ایتام گردید.

وی با ارائه آمار صندوق صدقات سطح شهرستان خوی و محل صرف مبالغ جمع آوری شده از این طریق، گفت: در حال حاضر حدود ۲۸ هزار صندوق صدقات با ابعاد بزرگ و کوچک در سطح شهرستان موجود میباشد که از این تعداد صندوق ماهیانه بطور میانگین یک میلیارد ریال درآمد حاصل کمیته امداد امام خمینی (ره) میشود.

قادر، ولی نژاد ادامه داد: در سال گذشته مردم نیکوکار شهرستان خوی مبلغ بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال با واریز نمودن نذورات نقدی خود به صندوق صدقات کمک شایانی را در بحث مسکن، درمان، مسایل فرهنگی، تحصیلی، تهیه جهازیه، امورات خودکفایی و اشتغال مددجویان کمیته امداد این شهرستان داشتند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی با بیان اینکه کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی کفاف تامین هزینه‌های مختلف مربوط به مددجویان را ندارد، تاکید کرد: حدود ۲۰ درصد از کل کمک‌ها و خدمات ارایه شده به کمیته امداد، مردمی بوده و ۸۰ درصد باقیمانده توسط دولت تامین می‌گردد.

وی در پایان با اعلام شماره حساب بانکی کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت اطلاع رسانی و مشارکت‌های مردمی شهروندان گرامی اظهار کرد: شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۲۳۶۹۸۳ نزد بانک ملی ایران و همچنین کد #۰۴۴۴*۸۸۷۷* آماده اخذ کمک‌های نقدی همشهریان گرامی می باشد و همچنین عزیزانی که در این راستا سوال و پرسشی داشته باشند میتوانند از طریق شماره تماس ۳۶۳۵۴۰۰-۰۴۴ (واحد مشارکت‌های مردمی) پاسخ‌های لازم را دریافت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار