رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

مبارزه با ملخ صحرایی در پنج شهرستان سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 12هزار و 570 هکتار از مراتع شهرستان های کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر و دلگان در این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

کد مطلب: ۹۰۸۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با ملخ صحرایی در پنج شهرستان سیستان و بلوچستان

غلام حیدر زورقی اظهار کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از استان های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند پارسال در این استان آغاز شد.
او ادامه داد: پنج هزار و 970 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالغ و 6هزار و 600 هکتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی با هفت هزار و 140هکتار به کنارک اختصاص دارد.
او از حمله ملخ های صحرایی به مزارع کشاورزی به عنوان تهدیدی برای امنیت غذایی نام برد و افزود: اگر در مبارزه با این آفت خطرناک غفلتی انجام شود امنیت اقتصادی را که از ارکان امنیت ملی است تهدید می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مرحله بعدی حمله ملخ به این استان در راه است دیده بانی و مبارزه با ملخ صحرایی با جدیت همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار