پویش همگانی غربالگری فشار خون در نیشابور با شعار " فشارت چند است " برگزار می شود

نیشابور ( پانا ) - از یکم تا 15 اردی بهشت ماه، بسیج همگانی پویش غربالگری فشار خون در نیشابور به عنوان اولین شهرستان پیشرو در سراسر کشور برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۸۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پویش همگانی غربالگری فشار خون در نیشابور با شعار " فشارت چند است " برگزار می شود

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اطلاع رسانی کامل مردم از اهمیت این موضوع، گفت: طبق آمارهای موجود در حال حاضر 224 هزار نفر بالای 30 سال در نیشابور زندگی می کنند که از این تعداد 25 هزار نفر به عنوان بیماران دارای فشار خون شناسایی شده و 198 هزار نفر دیگر باید مورد بررسی و معاینه قرار گیرند.

عظیمی نژاد افزود: در پویش غربالگری فشار خون که از اول اردی بهشت ماه به مدت دو هفته در تمامی مراکز بهداشت و پایگاه های سیار نیشابور انجام می شود، روزی سه هزار و 300 نفر و در مجموع 40 هزار نفر مورد معاینه، درمان موقت و در صورت نیاز اعزام به بیمارستان جهت درمان کامل قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: 50 درصد افراد میانسال و بالای 50 سال در جامعه مبتلا به بیماری فشار خون هستند که از این تعداد 50 درصد از بیماری خود مطلع نبوده و بسیاری از افرادی که از از بیماری خود آگاه هستند، متاسفانه از درمان خود امتناع می ورزند.

بیماری فشار خون به کلیه ها، قلب و عروق مغزی آسیب می زند و ما به عنوان اولین شهرستان پیشرو در این زمینه با راه اندازی این پویش همگانی درصدد معاینه، شناسایی و درمان افراد دارای فشار خون بر آمده ایم.

این مقام مسئول، با تاکید بر شرکت همه جانبه همشهریان بالای 30 سال در این پویش، نیروی انسانی کارآمد را اصلی ترین سرمایه اجتماعی هرجامعه معرفی کرد و گفت: در صدد هستیم در گام اول این طرح، 40 هزار نفر از مردم عزیز نیشابور و طی برنامه سالانه، کل 199 هزار نفر را مورد معاینه قرار دهیم تا با جلوگیری از حوادث ناشی از فشار خون، آرامش را به خانواده های نیشابور هدیه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار