اردو پیشتازان نشاط بخش زندگی گروهی

شیراز (پانا)_در حاشیه برگزاری اردو پیشتازان ناحیه 1شیراز مدیر سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شیراز، هدف از برگزاری این اردو ها را استفاده از توانمندی ها و آموزش زندگی در شرایط دیگر اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اردو پیشتازان نشاط بخش زندگی گروهی

امید إسماعیلی در رابطه با هدف برگزاری اردوی پیشتازان در گفت‌وگو با پانا گفت: در طول یک سال تحصیلی به طور پیوسته برای مربیان کلاس های آموزشی وجود دارد و در راستای همین هدف مربیان و دانش‌آموزان را در شرایط آزمایشی قرار خواهیم داد علاوه بر پیشتازان مربیان نیز میتوانند از نشاط و در کنار هم بودن در اردو بهره ببرند.

وی درمورد سطح و نوع رقابت بین پیشتازان افزود: چشم انداز اردو امسال سخت گیری بر دانش‌آموزان نبود بطوری که هرکس که در هر مبحث تخصص دارد مورد ارزیابی قرار میگرد چون ارزیابی تخصصی است و منتخبان به مرحله استانی و بعد کشوری اعزام میشوند . این بخش انفرادی است و بخش جمعی ان درباره نظم و خلاقیت و نظام جمع است.

وی افزود : مهمترین تغییر در اردو نسبت به سال های قبل این است که همه درگیر نیستند و هرکس نسبت به تخصص خودش ارزیابی میشود.

او مهمترین موضوع در اردو را فراگیری مهارت زندگی جمعی و همدلی در یک محیط جدید دانست و گفت: هدف ما تقویت حس میهن دوستی و قرار گرفتن در یک جو عمومی و برامدن از پس کار های شخصی در دانش‌آموزان است.

عباس دهقان مربی تشکیلات پیشتازان فارس نیز در ادامه گفت: چشم‌انداز ما در این اردو انتخاب حداقل یک رسد ٢٣ نفره در مقطع متوسطه برای إعزام به مرحله استانی است و دانش‌آموزان ابتدائی در همین مرحله به کار خود پایان میدهند.

دهقان افزود: پیشتازان در مقوله هایی ماند گره زنی ، چوب بندی و هویت سازمانی و دیگر مهارت ها به رقابت میپردازد و در بین اینها ایستگاه هایی برای بازی های فکری دانش اموزان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اموزش های ما در پیشتازان به دو دسته کتبی و عملی تقسیم میشود ک بیشتر انها عملی است .
آموزش هایی مثل چوب بندی ، گره زنی و نظام جمع که نیاز به ابزار لازم مثل چوب و طناب دارد.

و در آخر گروه ناشنوای پیشتاز که با اراده در این اردو حاضر شدند هدف خود را یادگیری مهارت های استقلال دانستند و گفتند ما در اینجا مهارت های کار امدی یاد میگیریم.

خبر نگار :ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار