به دنبال موفقیت دفاع از ایران در مسابقات سازمان ملل؛

دانش آموزان نخبه لبنانی مورد تقدیر قرار گرفتند + تصویر

تهران (پانا) - دانش آموزان نخبه دبیرستان بتول (س) بیروت که موفق به کسب رتبه دوم در مسابقات علمی - دیپلماتیک دفتر سازمان ملل در لبنان در دفاع از جمهوری اسلامی ایران شده اند، روز دوشنبه طی مراسمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد مطلب: ۹۰۷۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان نخبه لبنانی مورد تقدیر قرار گرفتند + تصویر

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور برخی شخصیت های لبنانی و احمد حسینی کاردار جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد، دانش آموزان مزبور مسابقات خود را به صورت نمادین و به زبان انگلیسی برای حاضران اجرا کردند.
مسابقات مزبور در ماه مارس زیر نظر دفتر سازمان ملل در لبنان و در دانشگاه امریکایی - لبنانی 'ال ای یو' با عنوان 'دیپلماسی برای حل بحران ها' با حضور دانش آموزان منتخب از دبیرستان های سراسر لبنان برگزار شد.
خانم 'سلام شکرون' دبیر زبان انگلیسی و استاد راهنمای دانش آموزان مزبور در این مراسم با خیرمقدم به حاضران گفت: این یک تجربه جدید بود و ما در اوایل به عنوان یک تجربه جدید کمی نگرانی داشتیم ولی چون ما مسوولیت نمایندگی ایران را بر عهده داشتیم ، احساس افتخار و عزت می کردیم.
در این مسابقات هر گروه از دانش آموزان لبنانی براساس انتخاب خود از یک کشور و سیاست های آن در برابر برخی مخالفان دفاع کرده و از سوی هیات داوران مورد قضاوت قرار گرفته اند.
شکرون در ادامه تصریح کرد: این یک مسئولیت بزرگ برای ما بود و ما معتقد بودیم که باید نقش و جایگاه حقیقی ایران و تمدن آن را به خوبی برای حاضران در مسابقات نشان دهیم.
وی با اشاره به این که ما پژوهش های زیادی در همه زمینه ها درباره ایران انجام دادیم تا در همه سطوح در این مسابقه موفق شویم، افزود: ما در زمینه های اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی، محیط زیست، بهداشت و حقوق زنان در ایران پژوهش هایی را انجام دادیم و این تحقیقات براساس منشور سازمان ملل انجام شد.
استاد راهنمای دبیرستان بتول (س) خاطرنشان کرد: ما این پژوهش ها را انجام دادیم تا ایران را حقیقتا و به طور درست در این مسابقه شناخته و بتوانیم نمایندگی آن را برعهده بگیریم و از آن دفاع کنیم.
شکرون تاکید کرد: نقش ما برای ارائه چهره تمدنی ایران در جهان بسیار اساسی بود چون دانش آموزان زیادی در سنین مختلف در مسابقات حضور داشتند که هیچ آگاهی و اطلاعاتی درباره ایران نداشتند و حتی برخی از آنان ذهنیت نامناسبی درباره ایران داشتند.
وی افزود: امروز با افتحار می گوییم که نمایندگان بسیار خوبی برای ایران بودیم و توانستیم تصویر نامناسبی را که بعضی از دانش آموزان دبیرستانی از ایران داشتند، تغییر دهیم.
معلم زبان دبیرستان بتول (س) بیروت با اشاره به این که ما آمادگی داریم که دوباره این تجربه را در صحنه های دیگر تکرار کنیم ،ادامه داد: وقتی دانش آموزان حاضر در مسابقات این اطلاعات را درباره ایران کسب کردند، بسیار غافلگیر شدند چون تفکر مناسبی درباره ایران نداشتند و توانستند درک کنند که حقیقت چیست.
احمد حسینی کاردار جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در این مراسم در سخنانی با تبریک به دانش آموزان مزبور به خاطر احراز مقام دومی در مسابقات سازمان ملل در لبنان گفت: ما امروز در این دبیرستان حضور یافته ایم تا از زحمات تیم این مدرسه در دفاع از جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات تقدیر کنیم.
وی گفت: با وجود همه تحریم ها و فشارها و چالش هایی که آمریکا در طول چهل سال گذشته در برابر جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده اند اما به لطف الهی ایران دستاوردهای عظیمی در عرصه های مختلف خصوصا علوم مهندسی و پزشکی و کشاورزی به دست آورد که مایه مباهات و افتخار است.
حسینی با اشاره به تاکید اسلام برای کسب علم و دانش افزود: اکنون قریب به پنج میلیون دانشجو در دانشگاه های مختلف کشور در رشته های مختلف درحال تحصیل هستند که حدود هفتاد درصد آنان را دختران تشکیل می دهند در حالی که این رقم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود شش درصد بوده است
وی با اشاره به تلاش دشمنان و بدخواهان برای تزریق یاس و ناامیدی در دل ملت ایران گفت برای آگاه سازی عموم جامعه لازم است تا اطلاع رسانی به موقع انجام شود تا تلاش دشمن برای سیاه نمایی خنثی شود.
کاردار ایران در لبنان افزود: شما نسل جوان برای شناختن ایران باید ایران قبل از انقلاب را هم بشناسید تا پی ببرید که ملت بزرگ ایران با انقلاب خود برای بدست آوردن استقلال و آزادی و برخورداری از اراده سیاسی مستقل و بیرون آمدن از سلطه دشمن آمریکایی و غربی چه سختی هایی را تحمل کرده اند.
وی ادامه داد: علت اصلی عصبانیت همه دولت های آمریکایی اعم از جمهوریخواه و دموکرات از ایران به خاطر همین استقلال و طرد آنها از کشور و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت فلسطین در ایران است.
حسینی افزود: انقلاب اسلامی ایران جبروت نظام سلطه آمریکا را شکست و برخلاف تلاش های آنان که بذر یاس و ناامیدی در دل ملت های اسلامی منطقه می پاشند، انقلاب این یاس را به نقطه امید وآرزوی دست یافتنی مبدل کرد که شما در لبنان آثار آن را بخوبی حس می کنید.
وی خاطرنشان کرد: امروز لبنان به لطف مقاومت ، ارتش و دولت و ملت شجاع و صبور و رهبران با درایت به مرحله ای از استقلال رای و عزت و سربلندی و آقایی رسیده است که چهل سال قبل خبری از آن به این شکل نبود.
شکرون هم در پایان این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:این یک تجربه جدید برای ما بود و ما اولین بار بود که وارد چنین فضایی می شدیم که در آن دانش آموزان زیادی از ادیان و فرهنگ های مختلف حضور داشتند.
وی افزود: ما در این مسابقه یک هدف و یک پیام داشتیم، ما توانستیم اولا از اعتقادات خود محافظت و دفاع کنیم و توانستیم چیزهای جدیدی به طرف های مقابل خودمان و مردم یاد بدهیم.
معلم راهنمای دانش آموزان نخبه دبیرستان بتول (س) بیروت خاطرنشان کرد: ما در این مسابقه توانستیم قدرت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذاریم و پاسخ محکمی به دشمن و کسانی که ما را متهم می کنند با روش دیپلماتیک بدهیم.
شکرون با تاکید بر این که ما این روش دیپلماتیک را از جمهوری اسلامی ایران یاد گرفتیم و صبر و شکیبایی از ویژگی های دیپلماسی ایران است، گفت: حضور ما در این مسابقه برای این بود که از هویت خود محافظت کنیم و آن را قدرت بخشیم و چیزهای جدیدی را یاد گرفتیم و فرصت تازه ای برای ما بود تا قدرت خودمان را برای جهان ثابت کنیم.
وی تاکید کرد: ما در انتها توانستیم به جایزه ای که مدنظر بود در این مسابقه برسیم.
در این مسابقات سه گروه موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند و به برندگان بورس تحصیلی با تخفیف 50 درصدی از سوی دبیرکل سازمان ملل اعطا می شود و دانش آموزان دبیرستان بتول (س)بیروت رتبه دوم را کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار