نجات 16 گردشگر سوئیسی گرفتار در پارک ملی کویر

تهران (پانا) - رئیس پارک ملی کویر شهرستان گرمسار گفت از نجات16 گردشگر خارجی و 6 نفر اعضای ایرانی یک گروه گردشگری که در باتلاق های پارک ملی کویر گرمسار گرفتار شده بودند، خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۶۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نجات 16 گردشگر سوئیسی گرفتار در پارک ملی کویر

به گزارش ایرنا، رضا شاه حسینی افزود: 16 گردشگر اهل کشور سوییس بودند و به دلیل باتلاقی بودن مسیر سنگ فرش در منطقه پارک ملی کویر در شهرستان گرمسار هنگام بازدید از منطقه گرفتار شدند.

شاه حسینی گفت: گروه گردشگری گرفتار شده در باتلاق پارک ملی کویر گرمسار از مسیر روستای کوشک وارد جاده سنگفرش شده و پس از پیمودن مسافتی حدود 30 کیلومتر در باتلاق گرفتار شدند.

او ادامه داد: راهنمای گروه گردشگری پس از گرفتاری گردشگران موضوع را به پارک ملی کویر اعلام کرد و پیرو دریافت این خبر پنج خودرو به منطقه اعزام شد.

شاه حسینی یادآور شد: گردشگران گرفتار در پارک ملی کویر گرمسار در عملیاتی سه ساعته نجات یافتند.

او ادامه داد: مسیرجاده سنگ فرش به کاروانسرای قصر بهرام در پارک ملی کویر به دلیل وضعیت جوی و بارندگی در روزهای گذشته نامساعد بوده و با وجود اطلاع رسانی مبنی بر مسدود و باتلاقی بودن این مسیر به مسئول آژانس گردشگری، گردشگران به این منطقه رهسپار شده بودند.

رئیس پارک ملی کویر گرمسار گفت: آژانس های گردشگری در چنین شرایطی باید هشدارها را جدی بگیرند و در این مواقع سفرهای برنامه ریزی شده را به منظور حفظ جان گردشگران لغو کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار