استاندار بوشهر:

فرمانداران و شهرداران متولی مراسم هفته معلم در استان بوشهر هستند

بوشهر(پانا)_ استاندار بوشهر گفت: با هدف تکریم جایگاه معلمان و کمک به آموزش و پرورش، فرمانداران و شهرداران استان متولی برگزاری مراسم روز معلم در استان هستند.

کد مطلب: ۹۰۶۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فرمانداران و شهرداران متولی مراسم هفته معلم در استان بوشهر هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش با تشکر از آموزش و پرورش استان در زمینه اسکان مسافران در شرایط بحران بارندگی های نوروز اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در زمینه اسکان از تمام داشته های خود مایه گذاشت تا بتواند مسافران را به صورت رایگان در این روزهای بحرانی پذیرش کند.

گراوند با بیان اینکه در شرایط سیل زدگی که همه دسترنج های مردم آسیب دیده ازبین رفت جلوه های زیبایی از همراهی مردم را شاهد بودیم و آموزش و پرورش استان نیز در کنار دیگر نهادها مشغول به جمع آوری کمک های مردمی بوده است افزود: با توجه به اینکه فرهنگیان ریگ هزینه برگزاری جشن روز معلم را به سیل زدگان تقدیم کردند ضمن تشکر از فرهنگیان این منطقه، فرمانداری گناوه باید به پاسداشت این عمل، جشن روز معلم را برای این عزیزان برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری گرامی داشت هفته معلم باید توسط افراد غیرفرهنگی ارج نهاده شود ادامه داد: فرمانداری های استان با همکاری شهرداری ها در برگزاری گرامی داشت این هفته اقدام لازم را داشته باشند و برای تامین اعتبارات مصوب آموزش و پرورش استان در این زمینه به هیات 3 نفره از جمله معاون امور عمرانی استاندار، ئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان دستور کمک آموزش و پرورش و اختصاص اعتباری قانونی را داد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: امسال یکصدمین سال تولد شهید مطهری به عنوان معلم انقلاب بوده است و همچنین چهلمین سالگرد این فقید است با همکاری صدا و سیما باید سعی شود یک کار فرهنگی بزرگ دراین راستا انجام داد.

گراوند با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش به هیچ وجه با تغییر کاربری آموزشگاه شهدای هسته ای موافق نیست ابراز داشت: این مدرسه بر اساس توافقنامه منعقد شده باید به صورت هیات امنایی اداره شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم است تاکید کرد: مدرسه شهدای هسته‌ای بوشهر بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی به همت نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد شده است و توافق بر هیات امنایی بودن آن بوده است و نباید اعتماد مردم سلب شود.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل این مدرسه افزود: از خدمات نیروگاه اتمی بوشهر در ساخت مدرسه شهدای هسته‌ای تقدیر می شود ولی انتظار است که این مدرسه هر چه سریع تر آماده پذیرش دانش آموز شود.

استاندار بوشهر همچنین هیات 3 نفره ای مرکب از معاون سیاسی اجتماعی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش استان و نماینده نیروگاه اتمی در تکمیل مدرسه شهدای هسته ای را مامور رسیدگی و تعیین نتیجه نهایی وضعیت مدرسه کرد.

مجری پروژه نیروگاه اتمی بوشهر نیز در این نشست با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: ساخت دو واحد نیروگاه اتمی در جوار واحد یکم، بر اساس برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

محمود جعفری با اشاره به تحقق مسئولیت اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر در توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های گوناگون مشارکت دارد که ساخت مدرسه شهدای هسته‌ای در همین راستا است.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه در دو بعد ساخت فضای آموزشی و درمانی برنامه‌ریزی کرده است اظهار داشت: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش منعقد شده است.

جعفری با اشاره به ساخت مدرسه شهدای هسته‌ای بوشهر گفت: برای ساخت این مدرسه با گنجایش یک‌هزار دانش‌آموز 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: عمده مشکل ما برای مدیریت این مدرسه، هزینه آن است به طوری که سال گذشته 40 درصد اعتبارات ساخت تخصیص نیافت و تنها یک سوم اعتبارات تخصیصی تاکنون پرداخت شده است.

مجری پروژه نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با وجود 36 کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه و دیگر حوزه‌ها سالانه مدرسه شهدای هسته‌ای بوشهر 3 میلیارد تومان هزینه دارد.

جعفری گفت: احساس ما این است مدیریت مدرسه شهدای هسته‌ای بوشهر با این هزینه‌های بالا فقط توسط نیروگاه بر می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار