بیست و نهمین دوره مسابقات کتابخوانی استانی برگزار شد

تهران(پانا)- مسابقات کتابخوانی شهر تهران در مدرسه مطهری ,و دبیرستان نوشیروان منطقه6 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۶۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بیست و نهمین دوره مسابقات کتابخوانی استانی برگزار شد

اکبری، کارشناس منطقه 6 در گفتگو با پانا گفت: امسال بیست و نهمین دوره مسابقات است که برگزار می شود و در سطح استانی است. وی افزود: دستورالعمل ها از اواخر مهرماه به مدارس ابلاغ شد و در آبان ماه تهیه و توزیع و خرید کتاب انجام شده است. در نهایت آذر ماه، در مرحله منطقه ای مسابقات برگزار شد. در این مرحله اگر توزیع کتاب ها به موقع باشد مرحله استانی در بهمن ماه برگزار می شود که این دوره مرحله استانی در ماه فروردین برگزار شد.
وی با اشاره به تفاوت این مسابقات با سال های گذشته افزود: سالهای گذشته اگرچه مسابقات کتابخوانی در زمان یکسان برگزار می شد اما کتاب ها متفاوت بود که با متمرکز شدن این مسابقات در شرایط کنونی کتاب های مورد مسابقه کاملا یکسان است. همچنین زمان اعلام نتایج مسابقات کتابخوانی یک هفته پس از برگزاری است.

مجید نظیمی آرانی، مربی تربیتی دبیرستان ابوذر تهران که دانش آموزانش در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند در گفتگو با پانا می گوید: در ابتدای کار داخل مدرسه مسابقه کتابخوانی انجام شد. سپس از هر پایه یک نفر به عنوان نفر برتر انتخاب و به منطقه فرستاده شد و در مرحله استانی نفرات اول هر پایه شرکت می کنند. وی با اشاره به موفقیت دانش آموزانش در سالهای گذشته و کسب رتبه های اولی در سطح منطقه همچنان امیدوار است که دانش آموزانش در این دوره نیز موفقیت هایی را کسب کنند. آرانی می گوید: دانش آموزان ما عموما از سطح برگزاری مسابقات راضی بودند.
رضا طهماسبی فر، یکی از دانش آموزان پایه نهم شرکت کننده در مسابقه می گوید: سطح مسابقات از سطح منطقه سخت تر بود و علی رغم کوچک بودن کتاب سوالات سخت بود. وی که سال های گذشته نیز در مسابقات شرکت کرده بود معتقد است مسابقات کتابخوانی نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی داشته و از سطح کتاب های پیشنهادی جهت شرکت در مسابقه بسیار راضی بود. طهماسبی فر موضوع کتاب های مورد علاقه جهت شرکت در مسابقه را حوزه دینی و رمان و داستان معرفی می کند.
تاجیکی دانش آموز دیگری است که از متوسطه دوم در این مسابقات شرکت کرده است, می گوید: کتاب ها با محوریت دفاع مقدس بود اما من فقط با یکی از کتابها ارتباط برقرار کردم. وی که سال های گذشته نیز در این مسابقات شرکت کرده، معتقد است در سال های گذشته محتوای کتاب ها چالش بیشتری برای مسابقه دادن ایجاد می کرد اما امسال کتاب ها بسیار ساده بود. وی با نقد متنوع نبودن موضوعات کتاب های پیشنهادی در مسابقات سطح بالا می گوید: ای کاش رمان ها و حتی کتاب هایی با موضوعات سیاسی نیز در این مسابقات جدی گرفته شوند تا دانش آموزان ابعاد مختلفی از کتابخوانی را تجربه کنند.

دانش آموزان منتخب در این دوره برای مرحله کشوری مسابقات کتابخوانی آماده می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار