با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد:

چهارمین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان

مشهد (پانا) - چهارمین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به میزبانی معاونت سوادآموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: یکی از مصداق های امر به معروف کمک به هم نوع است و با توجه به خرابی ها و خساراتی که سیلاب ها و سیل های اخیر در سراسر کشور بوجود آورد، باید کمک به هم نوع به عنوان یک معروف در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان رواج پیدا کند.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و کمک های آموزش و پرورش استان برای مناطق سیل زده از همه همکاران حوزه ستادی و شورای امر به معروف استان خواست تا در خصوص جمع آوری و ارسال کمک های داوطلبانه به آن مناطق نهایت تلاش را داشته باشند.

در ادامه این جلسه، حسین شادکام معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به این نکته که نهی از منکر دارای مراتبی است افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر در این سطح صرفا وظیفه تذکر لسانی ندارند و باید در زمینه اجرا، اقدام و عمل حرکت کنند.

وی در ادامه نظارت مدیران بر دستگاه های تحت امر خود را از مهم ترین مصداق های معروف دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری بیش از نیمی از وظایف یک مدیر را نظارت برشمرده اند که نشان دهنده اهمیت نظارت در دستگاه های اجرایی کشور است. اگر نظارت مدیران بر دستگاه های تحت نظر جدی و مستمر باشد دیگر بحث نظارت دستگاه های بیرونی مطرح نخواهد شد که این خود یکی از گام های معروف و پیشگیری از منکر است.

شادکام تاکید کرد: یکی از معظلات فرآیند نظارت کامل نبودن آن است. نبود جزا و پاداش مناسب و یا کندی و مناسب نبودن آن از دیگر معضلات نظارت است که باعث کم رنگ شدن بازدارندگی می شود.

در ادامه این جلسه مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ضمن برشمردن آسیب های اجتماعی به عنوان مصداق امر به معروف و نهی از منکر افزود: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به اقدام جهادی و عملی است.

وی افزود: یکی از مواردی که در دوره چند ساله مدیریت در آموزش و پرورش با آن بسیار برخورد داشته ایم، خانواده های از هم گسیخته و آسیب های فراوان اجتماعی و اخلاقی است که گریبان گیر فرزندان و دانش آموزان این خانواده ها است.

اسدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصداق ها فقدان فعالیت های لذت بخش است که باعث سوق دادن دانش آموزان به سمت منکر است که باید با اقدام مناسب و شناسایی دانش آموزان مستعد این آسیب ها و قبل از هرگونه سرایت آسیب ها با آن مقابله و پیشگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار