با آغاز بارش‌ها ؛

آماده باش به دستگاه‌های اجرایی البرز

کرج (پانا) - مدیریت بحران استانداری البرز به دستگاه‌های اجرایی این استان آماده باش داد.

کد مطلب: ۹۰۵۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آماده باش به دستگاه‌های اجرایی البرز

مهدی مهرور،مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از امروز تا عصر روز چهارشنبه در استان به ویژه در ارتفاعات، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خواست که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

وی افزود: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی فعالیت سامانه بارشی از شب شنبه مورخ 18/1/98 تا صبح روز دوشنبه 20/1/98 که پی آمد آن آسمان نیمه ابری تا ابری، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش ها به صورت رگبار باران و رعد و برق و در بعضی از ساعات در عصر و شب بارش به صورت برف است؛ که موجب اختلال در تردد محورهای منتهی به منطقه طالقان و محور کرج - چالوس می شود.

مهرور اضافه کرد:باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

وی افزود: حسب الامر استاندار محترم کلیه فرمانداران، بخشداران و شهرداران ضمن آمادگی کامل لازم است در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی(استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر ساکن نشدن و توقف نکردن در بستر و حریم رودخانه ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید می شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.

مهرور اضافه کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

مهرور در پایان ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.

وی بر پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت؛ آب منطقه ای و برحضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران شهرستان وشهرداریها تاکید کرد.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی این بارش ها تا سه شنبه ادامه دارد.

همچنین به پیش بینی اداره کل هواشناسی سامانه بارشی فعال در البرز پرقدرت است بنابراین مدیریت بحران استان نیز به کلیه دستگاههای ذیربط از جمله فرمانداری ها و شهرداری ها آماده باش داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار