در گفت‌وگو با پانا

بهتاش فریبا: در وضع فعلی تغییر سرمربی و رفتن شفر به صلاح استقلال نیست

واقع‌بین باشیم، استقلال اوضاع خوبی ندارد/ تمرکز تیم باید روی کسب سهمیه لیگ قهرمانان برود

تهران (پانا) – شکست در دربی تهران و توقف مقابل سایپا باعث شد تا سال 98 با بحران برای استقلال تهران آغاز شود، نتایجی که برخی سکوهای آبی را به اینجا رسانده اتست که تغییر روی نیمکت راه درمان مشکل استقلال است. اما یکی از اعضا کمیته فنی این باشگاه با این نظر مخالف است و چنین تصمیمی را باعث بیشتر شدن حاشیه در این تیم می‌داند.

کد مطلب: ۹۰۵۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بهتاش فریبا: در وضع فعلی تغییر سرمربی و رفتن شفر به صلاح استقلال نیست

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره وضع استقلال پس از شکست مقابل پرسپولیس در دربی تهران و تساوی مقابل سایپا گفت: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم این روزها استقلال چندان وضع خوبی ندارد. پس از شکست در دربی و همچنین تساوی با سایپا اختلاف استقلال با صدر جدول به عدد 7 رسیده و این در حالی است که 6 هفته دیگر رقابت‌های لیگ برتر تمام می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین وضعی طبیعی است که کار خیلی سخت است و استقلالی‌ها برای رسیدن به صدر جدول باید خیلی تلاش کنند. از طرف دیگر تیم‌هایی چون پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و حتی پدیده به دنبال قهرمانی هستند و طبیعی است که در این وضع قهرمان شدن سخت است اما من بارها گفته‌ام و این بار هم تأکید می‌کنم که فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و ما نمی‌توانیم شش هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ در مورد تیم قهرمان صحبت کنیم. به نظرم استقلال در چنین وضعی که همه می‌دانند کار سختی پیش رو دارد باز هم باید تلاش کند و همچنان امیدوار باشد. البته نظر من این است که آنها بر روی سهمیه لیگ قهرمانان تمرکز کنند تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا حال و روز بهتری پیدا کنند.

سرپرست سابق تیم استقلال همچنین در مورد بازی دربی و شکست استقلال مقابل پرسپولیس گفت: به نظرم استقلال در این بازی عملکرد بدی نداشت. بازیکنان در چندین موقعیت می‌توانستند گلزنی کنند اما متأسفانه فرصت‌ها را از دست دادند و از آن طرف بازیکنان پرسپولیس بر روی اشتباه بازیکنان استقلال توانستند به گل برسند. به هر حال بازی دربی تمام شد و دیگر نباید در مورد آن صحبت کنیم. همه ما از باخت استقلال ناراحت شدیم و همگی این باور را داشتیم که استقلال می‌توانست برنده از این بازی بیرون بیاید.

فریبا همچنین در مورد صحنه پنالتی و تغییر پنالتی‌زن اول تیم گفت: چندان دوست ندارم در مورد دربی صحبت کنم و از باخت تیم خیلی ناراحت هستم و یادآوری آن تنها اذیتم می‌کند. فرشید اسماعیلی بازیکن باتجربه‌ای است اما متأسفانه در این بازی پنالتی را از دست داد. فردی که قرار است پنالتی بزند باید در رختکن معرفی شود و اصلاً دلیلی ندارد که در وسط مسابقه همه‌چیز عوض شود. اگر استقلال آن پنالتی را گل می‌کرد همه‌چیز تغییر می‌کرد چرا که طبق قانون فوتبال اگر تیمی تا دقیقه 45 به گل برسد در نیم دوم هم می‌تواند با روحیه بهتر ادامه بدهد. بنابراین اگر آن پنالتی گل می‌شد به طور حتم نتیجه چیز دیگر می‌شد.

عضو کمیته فنی باشگاه در مورد آینده وینفرد شفر در این تیم گفت: به نظرم در وضع فعلی تصمیم‌گیری خیلی سخت است. تیم شفر در جام حذفی نتیجه را واگذار کرد، در دربی هم شکست خورد و کار برای قهرمانی در لیگ برتر هم خیلی سخت شده است به طور حتم مسئولان باشگاه تمام این جوانب را در نظر می‌گیرند و بعد از آن در مورد آینده شفر در تیم استقلال تصمیم می‌گیرند.

وی در پایان گفت: من معتقدم که در وضع فعلی نباید عجولانه تصمیم گرفت و اگر قرار باشد که سرمربی استقلال تغییر کند باید اجازه بدهیم فصل تمام شود و بعد از آن تغییرات در کادر فنی رقم بخورد. با تغییر سرمربی در این مقطع تنها تیم بیشتر آسیب می‌بیند و اسیر حواشی می‌شود. ضمن اینکه تا پایان فصل هم تنها شش هفته زمان باقی‌مانده است و مربی دیگری هم که در این مدت زمان کوتاه روی کار بیاید نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و استقلال بیشتر از زمان فعلی در حواشی فرو می‌رود بنابراین در وضع فعلی بهتر است دست نگه داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار