برپایی نمایشگاه تجسمی از اروند تا شام در کاشمر

کاشمر(پانا) - نمایشگاه تجسمی از اروند تا شام در محل امامزاده سید حمزه (ع) کاشمر از اول فروردین برپا شده است.

کد مطلب: ۹۰۴۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه تجسمی از اروند تا شام در کاشمر

علی اصغر احمد زاده فرمانده پایگاه ویژه عملیاتی امام حسین علیه السلام در گفتگویی صپیمی به خبرنگار پانا گفت: ساخت این نمایشگاه تجسمی اروند تا شام ۱۸ روز کاری از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب توسط ۳۵ نفر از بسیجیان و ۸ نفر از بسیج خواهران طلاب انجام شد .
وی افزود: این اولین کار نمایشگاهی ما بوده است وقتی تصمیم به ساخت این نمایشگاه را گرفتیم چیزهایی که از جنگ در ذهن ما بوده است را باهمت و توان علمی کمیل احمدزاده پیاده سازی کردیم .

وی هدف خود از ساخت این نمایشگاه را انجام کار فرهنگی در ابتدا و سپس زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم ،شهدای مرزبان و یادی از صحنه های عاشورا اعلام کرد.
احمدزاده در مورد ادامه ی این نمایشگاه گفت: مدیر امام زاده سیدحمزه و فرماندهان گردان و حوزه امام حسین علیه السلام درخواست جدی از ما داشته‌اند که این کار را ادامه دهیم، بنابراین انشاالله برای ماه مبارک رمضان نمایشگاهی مختص زندگی حضرت علی و حضرت زهرا تشییع جنازه ایشان کعبه و نزول قرآن و در آخر انقلاب اسلامی خواهیم ساخت البته با حمایت های معنوی و مالی حتما بهتر از این را ادامه خواهیم داد .

وی از مسئولین درخواست کرد بسیجیان را واقعا یاری نمایند چون کارهای فرهنگی اجتماعی بسیار خوبی انجام می‌دهند . احمدزاده در مورد وظیفه جوانان امروز در قبال شهیدان مخصوصا شهیدان مدافع حرم افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ما در عراق و سوریه به سراغ داعش نمی رفتیم قطعاً باید در داخل کشور خود با آنها می جنگیدیم و نیز وظیفه سپاه دفاع از انقلاب اسلامی است چه در داخل کشور چه در مرزها و چه در بیرون از مرزهای کشور یعنی هر جا که انقلاب اسلامی در خطر باشد سپاه وظیفه خود می‌داند که دفاع نماید ، پس من از جوانان خواهش میکنم که وضعیت فعلی کشور را درک کنند، مسائل فرهنگی را جدی بگیرند و از مدافعین حرم پشتیبانی نمایند.
نمایشگاه تجسمی از اروند تا شام که با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است تقریباً وقایع چهل سال انقلاب اسلامی باغرفه های متعدد به گونه ای هنرمندانه بازسازی شده، ازجمله بازسازی صحنه های شروع جنگ و بدرقه رزمندگان توسط خانواده هایشان ، مقر فرماندهی نیروها که نقشه والفجر مقدماتی و نیز خیبر توسط فرمانده ی محور برای فرماندهان گردان خود توجیه میشد ، راز و نیاز رزمندگان اسلام در شب عملیات ، ساخت خاکریزی که نمادی از عملیات والفجر مقدماتی توسط لشکر ۲۷ محمد رسول الله بود، منطقه عملیاتی خیبر، بدر و جزیره مجنون به گونه ای بسیار زیبا بازسازی شده بود که شهید ابراهیم همت نیز در آنجا به شهادت رسیده است .

غرفه بعد بازسازی صحنه عاشورا و لحظه شهادت حضرت عباس و تل زینبیه ، غرفه ای در مورد شهیدان مدافع حرم و لحظه شهادت شهید محسن حججی ، که در آن لباس های یادگاری و نوشته هایی از شهیدان زاده اکبر و رضایی قرار داشت و با طراحی حرم حضرت زینب فضایی بسیار معنوی ایجاد کرده بودند که در آن بازدیدکنندگان مشتاق به راز و نیاز و عبادت می پرداختند. قسمتی غرفه مرزبانی بود که با کمک نیروی انتظامی و معاونت محترم اجتماعی و همچنین تیپ ۱۷۷ تربت حیدریه باهدف یادبودی از نیروهای مسلح و اتحاد بیشتر آنها ساخته شده بود و در آن آرم و نماد ارتش قرار داشت . غرفه های بعد یادی از شهدای گمنام و جانبازان دفاع مقدس بود .
این نمایشگاه تا ۲۰ فروردین جهت بازدید عموم دایر می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار