در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با حضور رییس جمهور:

استاندار مازندران: دوره بازسازی مناطق سیل زده آغاز شده است

حسین‌زادگان: انتظار داریم با تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی و لایروبی انهار؛ دیگر متحمل خسارت نباشیم

ساری (پانا) - استاندار مازندران با اشاره به این که استان اکنون استان وارد دوره بازسازی شده است، تأکید کرد که برآنیم تا سرعت بازسازی را افزایش و به زمان کوتاه تری تقلیل دهیم. ‎

کد مطلب: ۹۰۴۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: دوره بازسازی مناطق سیل زده آغاز شده است

احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران که با حضور دکتر روحانی، رئیس جمهوری، نماینده ولی فقیه در مازندران و اعضای کابینه در استانداری برگزاری شد، با بیان این که به گواهی متخصصان و مردم منطقه؛ حجم آبی که سیلاب اخیر با خودش آورد در چند صد سال اخیر بی سابقه بوده است، گفت: بطور متوسط بالغ بر 200 میلی متر بارش باران همراه با رانش، ریزش و حجم مسافران در جاده های مواصلاتی و آبگرفتگی شدید منطقه مرکزی تا شرقی مازندران ( بابل تا بهشهر )؛ وضعیت سنگینی را بر این منطقه از استان حاکم کرد.

استاندار مازندران با اشاره به این که بحمدالله در سایه همدلی، هم افزایی و وفاق همه آحاد مردم، مدیران و همکاری و تلاش جهادی دستگاه های اجرایی، دستگاه قضا و امنیتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ارتش، بسیج، سپاه، نیروی خدوم انتظامی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و ... و حمایت و هدایت نماینده محترم ولی فقیه در استان زمینه تسهیل و تسریع در خدمت رسانی در مناطق سیل زده فراهم شد، افزود: علیرغم این که با آبگرفتگی شدید در معابر و مناطق مختلف روبرو بودیم و آب، برق، گاز و تلفن قطع شد و 723 روستا و 12 شهرستان با بحران درگیر شدند و راه های ارتباطی در مناطق برفگیر بسته شد، در فضای همدلی حاکم و تلاش جهادی همه دست اندرکاران، طی 24 نخست؛ بالای 80 درصد خدمات زیربنایی متصل شد.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که در بابل نیز چون سیستم تصفیه خانه هنوز کامل نشده و 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است هر زمان که رودخانه طغیان کند با مشکل آب شرب روبرو هستیم، عنوان کرد: انتظار داریم با تسریع در اجرای پروژه های سد، زیرساختی و لایروبی انهار؛ دیگر متحمل خسارات از اینگونه نباشیم.

او با بیان این که با توجه به درگیر شدن 25 استان در بحران سیل از دولت انتظارت معقول داریم و معتقدیم که دولت باید برای دیگر مناطق کشور نیز کارسازی کند، یادآور شد: اگر درست مدیریت نمی شد و دستگاه ها وارد میدان نمی شدند و مردم همکاری نمی کردند با کشته های زیادی روبرو می شدیم. بحمدالله مدیریت صحیح و هم دلی و وفاق، مانع از تلفات جانی فراوان شد.

حسین زادگان با اعلام این که اکنون استان وارد دوره بازسازی شده است، عنوان کرد: پرداخت ها را شروع کرده ایم و برآنیم تا سرعت بازسازی را افزایش و به زمان کوتاه تری تقلیل دهیم.

استاندار مازندران با اشاره به این که برگزاری مستمر و روزانه جلسات ستاد بحران و بردن این جلسات به شهرستان ها کمک کرد تا مقابله با بحران مطلوب تر و سریع تر صورت گیرد، افزود: از همه تلاشگران این عرصه که بطور شبانه روزی در صحنه بودند و از رئیس جمهور محترم و دولت محترم بخاطر حضور مستمر و حمایت دلگرم کننده قدردانی می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار