* ژاله لیموچی

آیا پول، شر است؟

داشتن دانش و مهارتهای مالی یکی از اصولی ترین الزامات ورود به بازار کار است در نوشتار زیر به اهمیت آن اشاره خواهم کرد .

کد مطلب: ۹۰۳۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد


ما دو طرز فکر متفاوت در برابر پول داریم. عده ای (عشق به پول را ریشه همه بدی ها می دانند) و برخی دیگر (عدم وجود پول را ریشه همه بدی ها می دانند)
متاسفانه در آموزش کسانی هستند که عشق به پول شر، ریشه ی همه بدی ها می دانند. اما در واقعیت شاهد هستیم که نبود پول کافی در زندگی، رفتن به سر کاری که جذابیتی برای ما ندارد صرفا جهت کسب در آمد، سخت کار کردن و نداشتن پول به اندازه کافی در زندگی و بدهکار بودن شر است و عامل جنگیدن بر سر پول حتی با عزیزترین ها می شود، پس در واقعیت این حرص و طمع که از نبود پول برای به دست آوردن آن به وجود می آید شر است، و پول فقط پول است نه چیز دیگری.
و باز هم توصیه ی منسوخ شده ای که احتمال دارد به اشتباه در راستای کسب پول بیشتر داده شود این است که: سخت کار کنید، پول پس انداز کنید، فوری بدهی های خود را بدهید و زیر استطاعت مالی خود زندگی کنید. اما با تغییر قوانین پول تمام توصیه های بالا دیوانگی مالی است چون در نظام سرمایه داری جدید (سخت کار کردن و پس انداز کردن) خود شما را درگیر مشکلات مالی می کند.
پس چیزی که ثروتمندان را هر روز ثروتمندتر و فقیران را روز به روز فقیر تر می کند پول نیست، چون هر کسی توانایی درآوردن پول دارد، بلکه دانستن قوانین مربوط به پول و داشتن هوش مالی است.
عدم داشتن آموزش مالی متناسب بسیار خطرناک است چون در عصر اطلاعات چه پول دار چه فقیر برای بقا نیاز به آموزش درست مالی دارند، مثلا والدینی که خود فقیر هستند زمانی که به فرزند خود آموزش مالی می دهند در حال رقم زدن چه آینده ای برای فرزند خود هستند؟
معادله ی زیر نشان دهنده ی آموزش مالی در زندگی ما است:
دانش = تحصیلات + اطلاعات
بدون داشتن دانش مالی ما شروع سرمایه گذاری های اشتباه در جاهای اشتباه می کنیم که نتیجه آن مشکلات مالی جدیدتر در زندگی ما می شود.

*مدرس ارتباط موثر و کارآفرینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار