رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش:

فرا رسیدن بهار طبیعت و آغاز سال نو را تبریک گفت

آبپخش،بوشهر(پانا)_رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش: گفت : نوروز موسم شادی‌ها و زدودن غم‌های زمانه و سرآغاز حیات دوباره و زایندگی، روز بیداری طبیعت و نمادی از زیباشناسی و ژرفای اندیشه و تفکر ایرانی است. نوروز سمبل غنای اندیشه‌ عاطفی و انسانی ایرانی است

کد مطلب: ۹۰۳۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فرا رسیدن بهار طبیعت و آغاز سال نو را تبریک گفت

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار. یا مدبّر الیل و النهار. یا محوّل الحول و الاحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال

نوروز یکی از عناصر هویت فرهنگی ایرانیان و یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های معنوی جهان است. این آیین کهن به عنوان یکی از مولفه‌های تحکیم وحدت ملی و همبستگی منطقه‌ای با کشورهای حوزه‌ نوروز است. میراث بزرگ فرهنگی و معنوی ما و حلقه‌ اتصال نسل‌ها با یکدیگر است.

نوروز موسم شادی‌ها و زدودن غم‌های زمانه و سرآغاز حیات دوباره و زایندگی، روز بیداری طبیعت و نمادی از زیباشناسی و ژرفای اندیشه و تفکر ایرانی است. نوروز سمبل غنای اندیشه‌ عاطفی و انسانی ایرانی است.

بی‌شک رمز جاودانگی و ماندگاری نوروز را باید در پیام آن جست‌وجو کرد که در گذر زمان هم‌چنان به گوش می‌رسد و بر جان و روان می‌نشیند تا به اجرا درآید و آن پیوسته آفریده شدن و تحول یافتن است و به جمال و جلال دست یافتن. نورور آیینی است برای حرمت نهادن به زندگی.

نوروز دارای مفاهیمی است که هیچ‌گاه دست‌خوش مرور زمان نمی‌شود و تداعی و تکرارشان ملال‌آور نمی‌شود. مضامینی که همیشه یادآور زندگی و برکت است، واژگانی نشاط ‌آمیز و امیدبخش. نوروز با بهار طبیعت و فصل زایش و پویش، پیوستگی ژرف و ریشه‌دار دارد و دربردارنده‌ مضامین خوشایند و مقدس انسانی است.

خداوند متعال را شاکرم که باز هم توفیق حلاوت حلول سالی دیگر را برای ایرانیان ارزانی داشت تا با تدبر و تعلق بر آنچه که گذراندیم، در سایه کرامتش دل به تلاشی افزون برای عزت، سربلندی و کامیابی ببندیم.

بدینوسیله فرا رسیدن بهار طبیعت و آغاز سال نو را محضر تمامی ملت ایران و فرهنگیان محترم تبریک و تهنیت عرض نموده، امید که در پناه پروردگار منان سالی مملو از جشن و شادی و پیروزی پیش‌رو داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار