فعال سازی ۲۲ واحد صنعتی تعطیل در استان سمنان

سمنان (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از احیا و بازگشت ۲۲ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید و صنعت استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فعال سازی ۲۲ واحد صنعتی تعطیل در استان سمنان

بهروز اسودی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در قالب جلسات کارگروه رفع موانع تولید استان ، ۲۲ واحد صنعتی که به دلیل مشکلات موجود تعطیل و یا در شرف تعطیلی و وضعیت بحرانی قرار داشتند احیا و به چرخه تولید برگشتند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به بررسی مشکلات ۷۱۱ واحد تولیدی در جلسات کارگروه ادامه داد: از ابتدای سالجاری، مشکلات ۱۵۵ واحد تولیدی در ۳۳ جلسه بررسی که در جهت رفع موانع موجود تعداد ۲۹۷ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که از این تعداد مصوبه، ۳۸ درصد مربوط به امور مالی و تسهیلات ، ۱۵ درصد مربوط به زیر بنایی، ۱۹ درصد امور مالیاتی و ۹ درصد مربوط به تامین اجتماعی است و ۷۶ درصد مصوبات تاکنون اجرایی شده است.

اسودی از پرداخت تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ افزود: از ابتدای شروع فرآیند ثبت نام تسهیلات رونق تولید تاکنون ۸۱۸ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که ۲۵۹ واحد مربوط به بخش صنعت و ۵۵۹ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تاکنون ۴۰۹ واحد تولیدی به ارزش بیش از ۶۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک ها دریافت کرده اند که سهم صنعت، ۹۱ واحد به ارزش ۵۳۹۰ میلیارد ریال و سهم کشاورزی ۳۱۸ واحد به ارزش ۷۱۵ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در این نشست نیز با تصمیم اعضای کارگروه ۱۲۱ واحد تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۲۶۳ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۹۲ نفر به بانک های عامل معرفی شده اند.

اسودی گفت: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی پنج واحد تولیدی البرز سنگسر، دامداری ذوالفقاری و کشت و صنعت ورمرز، واحد معدنی گرچ و فاتک شیمی بررسی و در جهت رفع موانع پیش رو تصمیم گیری شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برگزاری ۳۳ جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری گفت: امسال، مشکلات ۱۵۵ واحد تولیدی در این جلسات بررسی و ۲۹۷ مصوبه با هدف رفع موانع تولید به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: در قالب تسهیلات رونق تولید امسال، تاکنون ، ۴۰۹ واحد تولیدی به ارزش بیش از ۶۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

اسودی با بیان اینکه در 134 جلسه قبلی کارگروه، مشکلات ۷۱۱ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته است که ۷۳ درصد مصوبات کارگروه اجرایی شده است، اضافه کرد: در مجموع ۸۱۸ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید برای دریافت بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار