ساختمان عمارت شهرداری اردبیل ثبت ملی شد

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: ساختمان عمارت شهرداری اردبیل در کمیته ثبت میراث فرهنگی سازمان در تاریخ ۲۱ اسفند ماه امسال ثبت ملی شد.

کد مطلب: ۹۰۰۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ساختمان عمارت شهرداری اردبیل ثبت ملی شد

نادر فلاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد : ساختمان عمارت شهرداری اردبیل در کمیته ثبت میراث فرهنگی سازمان در تاریخ ۲۱ اسفند ماه امسال ثبت ملی شد .

او گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل با توجه به اهمیت گونه خاص معماری این اثر از ۳ ماه پیش تصمیم به مستندنگاری این اثر جهت ثبت در آثار ملی نمود .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: این ساختمان که در حال حاضر به عنوان ساختمان شهرداری در حال استفاده می‌باشد در سال ۹۶ تبدیل به موزه شد .

فلاحی با اشاره به اینکه این بنا از گونه‌های خاص معماری است، افزود: این عمارت در ۳ طبقه طراحی و اجرا شده و دقیقا روی آثار و بقایای معماری نارین قلعه ساخته شده است .

او ادامه داد: کل مساحت ساختمان ۱۸۴۲ مترمربع است که هر طبقه آن شامل ۶۱۴ مترمربع است .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف و تغییرات فیزیکی در این مجموعه ممنوع می‌باشد و تمامی مراحل حفاظتی و مرمتی آن و تغییر کاربری باید با نظارت میراث فرهنگی انجام گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار