رییس سازمان محیط زیست: ۱۵۰میلیون دلار هزینه مقابله با ریزگرد‌ها در کشور است

کرج (پانا) - معاون رییس جمهوری امسال از اختصاص هزینه ۱۵۰میلیون دلاری برای مبارزه با ریزگرد‌ها در کل کشور به استان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان محیط زیست: ۱۵۰میلیون دلار هزینه مقابله با ریزگرد‌ها در کشور است

عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست در جلسه شورای اداری استان البرز گفت: محیط زیست مانع توسعه نیست و توسعه باید پایدار باشد و با شرایط زیست محیطی مطابقت داشته باشد.
رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های ما این است که در راستای توسعه پایدار حرکت نکرده‌ایم گفت: در دنیا از سال۱۹۷۰ سیستم توسعه پایدار تعریف شد، اما ما هنوز به جمع بندی جدی در این زمینه نرسیده ایم.
وی در ادامه با بیان اینکه نمره محیط زیست کشور را مردود اعلام می‌کنم افزود: معاون پژوهشی وزارت بهداشت و درمان آمار افرادی که سالانه براثر آلودگی هوا در کلان‌شهر‌ها فوت می‌کنند را ۳۰هزار نفر اعلام کرده است درحالی‌که آمار تلفات جاده‌ای ما حدود ۱۷هزار نفر اعلام‌شده است.
وی با اشاره به دیگر بررسی‌های انجام‌شده در خصوص تاثیر وسایل نقلیه در میزان آلودگی هوای پایتخت بیان کرد: در زمستان در تهران ۲.۵میلیون موتورسیکلت کاربراتوری حدود چهار برابر خودرو سواری آلودگی ایجاد می‌کنند و هر موتورسیکلت کاربراتوری بیش از پنج برابر یک خودرو هوا را آلوده می‌کند و این‌ها نتایج توسعه ناپایدار است.
کلانتری افزود:محیط زیست نه تخصیص دهنده آب، نه مسئول توسعه راه و سد و پروه‌های عمرانی است این وظیفه دستگاه‌ها و ادرات دولتی است که باید در تمامی برنامه‌ها شرایط زیست محیطی را در نظر بگیرند و محیط زیست برای شخصی خاص نیست، محیط زیست برای همه مردم است و حفظ آن فرهنگ مردمی را می‌طلبد.
معاون رئیس جمهور به رعایت شعاع ۱۲۰کیلومتری در شهر‌ها اشاره کرد و گفت: قانون شعاع ۱۲۰کیلومتری فقط برای حفاظت از محیط زیست نبود بلکه این قانون برای توسعه پایدار و متوازن در کشور است.
رئیس حفاظت محیط زیست در نشست شورای اداری البرز به بودجه تخصیص داده شده برای مبارزه با ریزگرد‌ها اشاره کرد و گفت: امسال ۱۵۰میلیون دلار برای مبارزه با ریزگرد‌ها برای کل کشور در نظر گرفته شده است که به استان‌ها اختصاص خواهد یافت.
کلانتری با اشاره بیان اینکه در سال گذشته بودجه خوبی برای جلوگیری از ریزگرد‌ها در خوزستان اختصاص داده شده است گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از ریزگرد‌ها در خوزستان انجام شده و به دنبال بارندگی‌های خوب امسال سد‌های این منطقه پر شده است و خوزستان در سال جدید ریز گرد با منشاء داخلی نخواهد داشت.
وی در ادامه تراکم جمعیت استان البرز را ۱۰برابر بیش از میانگین کشوری ابیان کرد و افزود: این استان با آلودگی هوا مواجه است و محیط‌زیست این استان در معرض تهدید قرار دارد.

استاندار البرز هم با بیان اینکه رونق تولید را با حفاظت از محیط زیست دنبال می کنیم افزود:جنوب البرز با تهدید بیابان زایی مواجه است و ما آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری برای اجرای طرح های بیابان زدایی در جنوب البرز هستیم
شهبازی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه اشتغال و تولید در البرز جاری و پویا است، ادامه داد: مجموعه مسئولان البرز برنامه محور و خدمت محور در سایه اتحاد و انسجام به ذهنی مشترک برای ایجاد امنیت و رفاه مردم رسیده اند.
وی گفت: البرز یکی از قطب های صنعتی کشور است، بیش از 150 برند ملی در این استان فعالیت دارند ورونق تولید را با حفاظت از محیط زیست دنبال می کنیم.
استاندار افزود: ظرفیت تولید البرز بسیار بالا است از این رو این استان کمترین تجمعات کارگری و اعتراضی را در شرایط کنونی داشته است و انتظار می رود در توسعه طرح ها دانش بنیان و های تک از سوی سازمان محیط زیست همراهی بیشتری را شاهد باشیم.
استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی می شود، عنوان کرد: شهرداران تمهیدات لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرها و روستاها داشته باشند.
استاندار البرز تصریح کرد: کرج پس از تهران متراکم ترین کلانشهر کشور و در معرض هجوم آلاینده ها است.
شهبازی گفت: با تسریع در توسعه راه های البرز درصدد کاهش ترافیک و آلودگی هوا هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار