مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان:

یکهزار و 200 فرزند شهید و ایثارگر استان سمنان بیکار هستند

سمنان (پانا) - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: یکهزار و 200 نفر از فرزندان شهید، جانباز و آزاده استان به دلیل کاهش استخدام در دستگاه های اجرایی بیکار هستند.

کد مطلب: ۹۰۰۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
یکهزار و 200 فرزند شهید و ایثارگر استان سمنان بیکار هستند

حجت الاسلام حسن فریدون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان افزود: فرزندان خانواده شهدا و جانبازان برای استخدام در دستگاه های اجرایی همانند دیگر اقشار جامعه در آزمون شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس امتیازبندی های انجام شده فرزندان جانبازان و ایثارگران برای استخدام در دستگاه های اجرایی باید 60 امتیاز آزمون کتبی را کسب کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان متناسب با میزان بازنشستگی کارکنان، کارمند استخدام می کنند و با برنامه ریزی می توان مشکلات جوانان و دانش آموختگان را برطرف کرد.

فریدون تصریح کرد: بیکاری جوانان دانش آموخته تنها مختص خانواده های جانباز و ایثارگر نیست و تمام اقشار جامعه به دلایل مختلف با این چالش مواجه هستند.

وی اضافه کرد: در کنار توجه به جذب فرزندان خانواده های شهید و ایثارگر در دستگاه های اجرایی با ارایه تسهیلات اشتغال آفرین، طرح های مهارت آموزی در این قشر از جامعه تقویت شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: مهارت آموزی یکی از رویکردهای اصولی برای رفع چالش بیکاری در سمنان است که مسئولان به ترویج این مهم توجه کنند.

استان سمنان بیش از سه هزار شهید، هفت هزار و 600 جانباز و 243 آزاده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار