اولین عمل ترمیم آنوریسم آئورت شکمی در کاشان با موفقیت انجام شد

کاشان ( پانا) - مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: اولین عمل ترمیم آنوریسم آئورت شکمی در بخش آنژیوگرافی این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

کد مطلب: ۹۰۰۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین عمل ترمیم آنوریسم آئورت شکمی در کاشان با موفقیت انجام شد

محمد حسین مکی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: این عمل برای اولین مرتبه در بیمارستان شهید بهشتی کاشان برای نجات یک بیمار 80 ساله که دارای آنوریسم آئورت شکمی (abdominal aortic Aneurysm) بود و تهدید به پارگی داشت، انجام شد .

وی با اشاره به انجام این نوع عمل در بیمارستان های مجهز افزود: این عمل با مشارکت تیم جراحی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش آنژیوگرافی بیمارستان و با مسوولیت تیم جراحی، توسط آرش مرادی، فوق تخصص جراحی عروق انجام شد.

وی تصریح کرد: آنوریسم شریانی در آئورت به دلیل گشاد شدن قطر شریان بیشتر از 1.5 برابر قطر طبیعی است که با خطر پاره شدن و مرگ ناگهانی و عوارض عروق محیطی همراه است .

مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: عمل جراحی آنوریسم آئورت شکمی در چند سال اخیر در ایران با کمک روش های اندووسکولار با استفاده از دستگاه آنژیوگرافیو کارگذاری استنت گرافت آماده شده برای جایگزینی آئورت در اتاق عمل هیبرید انجام می شود.

مکی افزود: بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و کادر مجربی که در اختیار دارد خدمات ارزنده ای را به بیماران قلبی منطقه کاشان و شهرستانهای همجوار ارائه می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار